Όχι μόνο δεν καταλάβαμε τίποτα από το δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η προκλητική αδιαφορία, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους. Πριν λίγες ημέρες γράφαμε για το περιστατικό στο Μεταξουργείο, εκεί όπου ο φύλακας της διάβασης στη διασταύρωση της οδού Ανδρομάχης με τη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως, ξέχασε να κατεβάσει τις μπάρες, την ώρα που το τρένο πλησίαζε. Το γεγονός βέβαια ότι οι μπάρες κατεβαίνουν χειροκίνητα, είναι κάτι που θα έπρεπε να μας κάνει να ντρεπόμαστε, αλλά να πει κανείς ότι είναι το μοναδικό;
Τελοσπάντων το ζήτημα είναι πως ακόμη ένα «ζούμε από καθαρή τύχη» εκτυλίχθηκε στην Ημαθία, όταν τρένο πέρασε από τη διάβαση και οι μπάρες δεν κατέβηκαν ποτέ. Στο βίντεο που δημοσιεύθηκε στο AleksandreiaGidas.gr, ακούγεται κάποιος να λέει σε άλλους οδηγούς: «Σταμάτα ρε, σταμάτα. Κάνε λίγο πίσω, λίγο πίσω. Οι μπάρες ανοιχτές κανονικά και το τρένο κάνει διέλευση».
Το τρένο κορνάρει φυσικά για να ειδοποιήσει την παρουσία του και περνά κανονικά. Όπως αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Μega, πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόστηκε ο κανονισμός.
«Παρακολουθώντας το βίντεο, διαπιστώθηκε από τον ΟΣΕ κανονιστική παρατυπία σχετικά με τον συντονισμό λειτουργίας του εν λόγω Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης και της αμαξοστοιχίας. Δηλαδή, ενώ το σύστημα ήταν ενεργοποιημένο, η καθυστέρηση προσέγγισης της αμαξοστοιχίας στην Ισόπεδη Διάβαση είχε υπερβεί τα 3,5 λεπτά, χρόνος που έχει προβλεφθεί κατά την κατασκευή του εν λόγω αυτόματου συστήματος» τονίζεται.
Οι μηχανοδηγοί απαντούν, από την πλευρά τους, πως δεν ενεργοποιήθηκαν τα εφεδρικά συστήματα για να κατέβουν οι μπάρες. «H εφεδρική νάρκη που υπάρχει για αυτές τις περιπτώσεις, δίπλα ακριβώς στη διάβαση, για κάποιον λόγο δεν ενεργοποιήθηκε και αυτό που βλέπουμε στο βίντεο είναι ότι έγινε ό,τι προβλέπει ο κανονισμός, σε αυτές τις περιπτώσεις δηλαδή το τρένο θα πρέπει να περάσει με βήμα πεζού και με συνεχή σφυρίγματα, ελέγχει τον δρόμο και, αν αυτός είναι ελεύθερος, σιγά σιγά διέρχεται».