Ένας καλλιτέχνης μπορεί πάντα να βρίσκει τρόπο να παρουσιάζει νέα πράγματα κι ας μην είναι πλέον στα φόρτε του, στην πρώτη νιότη του. Αρκεί η φλόγα της δημιουργίας να καίει σταθερά μέσα του. Αρκεί να έχει τις κεραίες του ανοιχτές και να επιλέγει τους κατάλληλους ανθρώπους δίπλα του. Η Χάρις Αλεξίου αποτελεί μια τρανή απόδειξη περί τούτου.
Η σπουδαία ερμηνεύτρια, μια από τις μεγαλύτερες που έβγαλε ποτέ η χώρα μας, είχε ανακοινώσει πως σταματάει το τραγούδι, τις ζωντανές εμφανίσεις κατά βάση. Πήρε αυτήν την απόφαση μόλις, κατά δήλωσή της, διαπίστωσε πως «έχασα τη φωνή μου». Δεν μπορούσε να είναι πλέον αυτή που ήταν και προτίμησε να κάνει στην άκρη. Ήταν γενναίο, κάθε άλλο παρά εύκολο. Όμως δεν έμεινε αδρανής, μήτε παραιτήθηκε.
Η παρουσία της στο Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ήταν η (πετυχημένη) μεταπήδησή της στην υποκριτική. Μια διαφορετική καλλιτεχνική έκφραση. Την ίδια στιγμή όμως, δεν έχει αφήσει εντελώς πίσω αυτό που την έκανε μεγάλη και τρανή, αγαπητή σε όλη την Ελλάδα. Παραμένει ενεργή τραγουδιστικά κάνοντας επιλεγμένες δουλειές και συνεργασίες, όσο της επιτρέπουν οι δυνάμεις της και οι συνθήκες, στο (υψηλότατο) επίπεδο που μας έχει συνηθίσει. Το καλοκαίρι έκανε την έκπληξη και εμφανίστηκε live στη σκηνή για πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια, στη μεγάλη συναυλία του «Όλοι μαζί μπορούμε», αφιερωμένη στον σπουδαίο στιχουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο.
Πέρυσι κυκλοφόρησε το άλμπουμ “Reworks”. Με 10 συνολικά τραγούδια. Τα 8 παλιά δικά της, που παρουσιάστηκαν με μια φρέσκια μάτια, πιο προσαρμοσμένα στο σήμερα, αλλά πάντα με σεβασμό στο πρωτογενές υλικό. Ενώθηκαν με 2 καινούριες κυκλοφορίες. Το καταπληκτικό ντουέτο με τον Λεξ υπό τον τίτλο «Φύγε» και το «Άσπρο Φεγγάρι».
Αναλυτικά, η tracklist του Reworks της Χάρις Αλεξίου περιλάμβανε τα εξής:
- Ο άνθρωπος του κάβου
- Εσύ με ξέρεις πιο πολύ (με τον Χρήστο Μάστορα)
- Άσπρο φεγγάρι
- Μια πίστα από φώσφορο
- Μία είναι η ουσία
- Ψυχές και σώματα
- Πανσέληνος (με την Kid Moxie)
- Φύγε (με τον ΛΕΞ)
- Μες στα δυο της μάτια (με τους O.P.A.)
- Το τανγκό της Νεφέλης
Σε μοτίβο ευχάριστων εκπλήξεων συνέχισε στις αρχές του τρέχοντος Νοεμβρίου, όταν μας παρουσίασε ένα τραγούδι που είχε ηχογραφήσει στο παρελθόν αλλά δεν είχε κυκλοφορήσει ποτέ νωρίτερα. Τον τον «Καφέ», μια ερωτική μπαλάντα σε μουσική Θοδωρή Παπαδόπουλου και στίχους Σμαρώς Παπαδοπούλου.
Και τώρα έρχεται επόμενο «χτύπημα». Μας προϊδέασε η ίδια η Χάρις Αλεξίου μέσα από τα social media της. «Κυκλοφορεί, 22.11.24 (σ.σ.: αύριο)», έγραψε. Το post ανέβηκε μαζί με ηχητικό απόσπασμα και μαθαίνουμε έτσι ότι έχουμε να κάνουμε με διασκευή του πολυαγαπημένου «Οδός Αριστοτέλους», το αποτέλεσμα της συνεργασίας δύο μεγάλων μορφών της ελληνικής μουσικής: Του Γιάννη Σπανου και του Λευτέρη Παπαδόπουλου, πίσω στο 1974.
Εδώ θα το δούμε με μια διαφορετική ματιά, με ήχους του σήμερα. Από τα χέρια του Coyot. Ο οποίος πριν λίγους μήνες είχε διασκευάσει ξανά τραγούδι της Χάρις Αλεξίου. Το «Οι φίλοι μου χαράματα» έγινε “Dusk Till Dawn” και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό:
Ο ηλεκτρονικός ήχος organic/deep house έδεσε αριστοτεχνικά με το μεγάλο hit της σπουδαίας ερμηνεύτριας και τώρα έχουμε την ανάλογη συνέχεια από τον κατά κόσμον Παναγιώτη Δημόπουλο, έναν μουσικό παραγωγό που έχει υπογράψει πολλά hits Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών.