Να συμφωνήσουμε όλοι στο εξής. Υπάρχει κάτι το εξόχως εκνευριστικό, συχνά και άβολο-αμήχανο, όταν μπαίνεις στο μετρό και τα πράγματα δεν τσουλάνε με τη ροή που πρέπει, όπως τα έχεις συνηθίσει.
Το να ανοιγοκλείνουν οι πόρτες και να μη ξεκινάει το τρένο, για παράδειγμα (και να ‘ναι καλοκαίρι να ‘σαι όρθιος, στριμωγμένος, σε αυτούς τους πρώτους συρμούς πορτοκαλί απόχρωσης που για κάποιο διεστραμμένο λόγο δεν είχαν air condition – δεν περιγράφω άλλο). ‘Η το να σου μπλοκάρει το εισιτήριο, να μην ανοίγει το τουρνικέ και εσύ να έχεις να αντιμετωπίσεις τα βλέμματα «καλά να πάθεις ρε τζαμπατζή και άιντε κάνε σα πέρα τώρα να περάσουμε».
Υπάρχουν κι άλλου είδους απρόοπτα. Αυτά που σε ταράζουν λόγω μυστηρίου. Δεν καταλαβαίνεις γιατί συμβαίνουν. Κι αυτό ίσως τα κάνει κάπως πιο τρομακτικά. Ένα τέτοιο (περίεργο) εντόπισε ένας χρήστης του Reddit, στη μπλε γραμμή.
Συγκεκριμένα, έχει διαπιστώσει πως τελευταία και κάνουμε quote τα λόγια του «κατά τη διάρκεια της διαδρομής μεταξύ των στάσεων Πανόρμου και Κατεχάκη ο συρμός ρίχνει την ταχύτητα του (μερικές φορές σχεδόν ακινητοποιείται) ενώ συχνά παίρνει και έντονη κλίση». Γεγονός ή (ψευδ)αίσθηση, έχει σίγουρα ενδιαφέρον…
Να αναλυτικά το τι (κατ)έγραψε για το μετρό:
«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια (θεωρώ) ανησυχητική παρατήρηση σχετικά με την μπλε γραμμή του μετρό (Αεροδρόμιο-Δημοτικό Θέατρο). Σε όποιου είδους τρένου και να μπω (παλιό, καινούριο) και όποια ώρα της ημέρας κατά την διάρκεια της διαδρομής μεταξύ των στάσεων Πανόρμου και Κατεχάκη ο συρμός ρίχνει την ταχύτητα του (μερικές φορές σχεδόν ακινητοποιείται) ενώ συχνά παίρνει και έντονη κλίση. Επιβραδύνει, λοιπόν, για σχεδόν ένα λεπτό και ύστερα επιταχύνει συνεχίζοντας κανονικά την διαδρομή του. Θα ήθελα στην συνέχεια να ξεκαθαρίσω τα εξής:
–Το παραπάνω δεν γινόταν παλιότερα (γίνεται το τελευταίο 3μηνο ή και 6μηνο περίπου – νομίζω)
–Έχοντας συζητήσει με διάφορους γνωστούς μου έχουν παρατηρήσει το ίδιο και όλοι μας χρησιμοποιούμε συχνά την μπλε γραμμή
–Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ μια αύξηση στις ειδήσεις σχετικά με χαλασμένους συρμούς που αποσύρονται (ενώ πρόσφατα υπήρξα και εγώ επιβάτης σε τέτοιο συρμό)
Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω θα ήθελα αρχικώς να ρωτήσω αν η διαπίστωση αυτή πράγματι ισχύει (μου φαίνεται αρκετά απίθανο να τυχαίνει μόνο στον κύκλο μου) και δεύτερον αν ξέρει κάποιος γιατί συμβαίνει ή πώς πιθανώς να δικαιολογείται. Κλείνει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που η όποια εμπιστοσύνη ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα χάθηκε σε αυτή την χώρα οπότε θα ήθελα να μοιραστώ αυτή την δυσλειτουργία/ανησυχία αυτή σχετικά με το μετρό μαζί σας.
TL;DR: Το μετρό μεταξύ των στάσεων Πανόρμου-Κατεχάκη συστηματικά επιβραδύνει σε μεγάλο βαθμό παίρνοντας έντονη κλίση. Πρόκειται για ατομική παρατήρηση; Γιατί συμβαίνει; Υπάρχει λόγος ανησυχίας;».
Διάφοροι χρήστες του Reddit προσέτρεξαν σε βοήθεια του. Κάποιος πρότεινε ως πιθανή εξήγηση το γεγονός πως οι νέοι οδηγοί πατάνε συνεχώς φρένο μέχρι να μάθουν – αλλά αυτό δεν εξηγεί γιατί συμβαίνει μόνο στο εν λόγω κομμάτι των διαδρομών του μετρό.
Άλλοι έκαναν την υπόθεση εργασίας πως είναι θέμα διάβρωσης του εδάφους στο συγκεκριμένο σημείο. ‘Η ενδεχομένως συντήρησης των γραμμών, πτώσης τάσης. Όλα τα παραπάνω μοιάζουν αρκετά πιθανές και πειστικές εξηγήσεις. Θα είχε πάντως σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον να μαθαίναμε από τα επίσημα χείλη των αρμοδίων του μετρό αν όντως υπάρχει πρόβλημα στο εν λόγω σημείο και σε περίπτωση θετικής απάντησης, γιατί.