Είμαι σίγουρος πως ο Νίκος Καρβέλας δεν έχει διαβάσει τίποτε γύρω από τον Διογένη τον Κυνικό. Μπορεί κάποια τσιτάτα που πέτυχε στο Instagram, αλλά μέχρι εκεί. Φαντάζομαι πως θα ήθελε να είναι ένα σύγχρονο αντίγραφό του, αλλά για να το επιτύχει αυτό απαιτούνται πολλά παραπάνω από τη στείρα πρόκληση, που δυστυχώς ο μουσικός δεν διαθέτει. Φρόντισε άλλωστε να μας το δείξει καλεσμένος της Νίκης Λυμπεράκη.
Παρόλα αυτά, στη διάρκεια της πολυετούς και επιτυχημένης καριέρας του, ο Νίκος Καρβέλας φρόντισε να φτιάξει μια προσεγμένη εικόνα για τον εαυτό του: Αντισυμβατικός, αντικοινωνικός, αντιγραφέας όπως όλες οι ιδιοφυίες. Μόνο που οι ιδιοφυΐες συνέθεταν το Άξιον Εστί (Θεοδωράκης), το Ρεμπέτικο (Ξαρχάκος), το Χαμόγελο της Τζοκόντας (Χατζηδάκις) και δεν χρειαζόταν τρικ για να «επικοινωνήσουν» το ξεχωριστό ταλέντο τους.
Ο υπερβολικός ναρκισσισμός του Καρβέλα έγινε το όχημα για το δικό του success story. Και με την αναγνώριση που τύγχαναν τα τραγούδια του τον έτρεφε όλο και πιο πολύ. Ας μην ξεγελιόμαστε όμως… Πολλοί μπορεί να θεωρούν πως είναι εύκολο να γραφτεί ένα «εύκολο» τραγούδι. Ίσως… Αυτό δεν συνεπάγεται αυτομάτως πως θα γίνει και επιτυχία.
Άλλωστε, είναι λίγοι οι συνθέτες που μπορούν να καυχηθούν πως με τα τραγούδια τους μεγαλώνουν γενιές. Πόσοι έφηβοι ανα τις δεκαετίες δεν χόρεψαν τα πρώτα τους «μπλούζ» υπό τις μελωδίες του «Τελευταίου Χορού» ή συνεχίζουν να ξεσαλώνουν ακόμη και σήμερα, υπό την επήρεια αλκοόλ και
«με 5 κατοστάρικα από την Καλλιθέα,
Όσο πιο φτηνιάρικα, τόσο πιο ωραία».
Νίκος Καρβέλας: Το Rebranding
Ίσως ο Καρβέλας να ήθελε να γίνει ένας πιο «λαϊκός Κηλαηδόνης». Με το χιούμορ και την ειρωνεία του, τους αλληγορικούς του στίχους και την παιχνιδιάρικη διάθεση. Φυσικά και δεν θα το κατάφερνε: Άλλη κλάση. Κατάφερε όμως με αυτή την ποπ διάθεση να πλουτίσει και να ικανοποιήσει την αυταρέσκειά του. Δεν είναι και λίγο, αν κανείς το σκεφτεί ψύχραιμα.
Μόνο που για τον αμετροεπή Νίκο Καρβέλα, είναι! Κι έτσι, πλάι στο επάγγελμα του συνθέτη, θέλησε να γράψει και αυτό του Φιλοσόφου. (Το επιχείρημα «από τη στιγμή που δηλώνει φιλόσοφος ο Ράμφος, γιατί να μην το κάνει κι εκείνος είναι ακατάρριπτο και το αποδέχομαι αδιαμαρτύρητα).
Όταν ο φιλόσοφος συναντά τη Λυμπεράκη, η νίκη πάει στη δεύτερη
Θέλησε λοιπόν ο Νίκος Καρβέλας να μοιραστεί τον φιλοσοφικό θησαυρό του με την παρουσιάστρια της εκπομπής «Μεγάλη Εικόνα», Νίκη Λυμπεράκη, και τους τηλεθεατές του MEGA. Και ήδη από τα πρώτα λεπτά της «ζωντανής» κουβέντας φάνηκε πως υπάρχει ένα αστέρι ανάμεσα στους δύο: Η Λυμπεράκη. Η παρουσιάστρια από το πρώτο λεπτό της συζήτησής της διατήρησε ένα αξιοθαύμαστο επίπεδο, χωρίς να χάνει το χιούμορ της, την οξύνοια και τον σαρκασμό που διαθέτει -και μάλιστα σε υψηλά για την (τηλεοπτική) εποχή επίπεδα.
Ακόμη και όταν ο «φιλόσοφος« θέλησε να αποβάλλει κάποια ενοχλητικά εντερικά αέρια, να αεριστεί κοινώς, σε μια από τις πιο αμήχανες στιγμές σε τηλεοπτική συνέντευξη, εκείνη γέλασε. Δεν είμαι σίγουρος αν ήταν κι αυτό ένα φιλοσοφικό σχόλιο του καλεσμένου της, αλλά εκείνη δεν έχασε την ψυχραιμία της. Ούτε η όποια μπόχα που μπορεί να δημιουργήθηκε, ούτε η θολή σκέψη του φιλοσόφου αποσυντόνισαν τη Λυμπεράκη από το να φέρει εις πέρας ένα δύσκολο έργο. Δύσκολο όχι γιατί ο Καρβέλας θέλησε να αποδομήσει τη «Φαινομενολογία του Πνεύματος» του Ένγκελς, αλλά γιατί ο καλεσμένος της αρέσκεται στους εντυπωσιασμούς.
Άλλωστε δεν συνέβη μόνο μια φορά να επιτίθεται στην παρουσιάστρια με μειωτικούς χαρακτηρισμούς επιδιώκοντας να συντηρήσει τη φήμη του «ιδιόρρυθμου». Στο κολλημένο-στα-90s μυαλό του αυτό είναι αντιδραστικός, αυτό συμβολίζει το «κόντρα στους θεσμούς«, Δεν υπήρχε καμία ουσία στα όσα έλεγε, μόνο φληναφήματα.
Δεν ήταν καθόλου δύσκολο σε μια ζωντανή εκπομπή με καλεσμένο τον Καρβέλα να γίνει viral η Λυμπεράκη, για όλους τους λάθος λόγους. Εκείνη όμως κατάφερε να διαχειριστεί τον απρόβλεπτο και διψασμένο για δημοσιότητα καλεσμένο της με τέτοιο τρόπο που κατάφερε να είναι η μόνη ευχάριστη ανάμνηση μιας ακατανόητης και ανούσιας συζήτησης. Με το τακτ της, την ευγένειά της, την ευστροφία της η Λυμπεράκη κατάφερε να αναδείξει ως σκάρτο ό, τι προσπάθησε να «πουλήσει» ο καλεσμένος της. Χωρίς να τον προσβάλλει και χωρίς να του συμπεριφερθεί μειωτικά.
Ελπίζω ο Νίκος Καρβέλας να μην βρει το κείμενο αυτό προσβλητικό. Άλλωστε, στην ερώτηση «ποιου ζώου το δάγκωμα είναι το πιο επικίνδυνο» ο Διογένης έχει απαντήσει: «Ανάμεσα στα άγρια, του συκοφάντη, και ανάμεσα στα ήμερα του κόλακα».
Τέλος, η Νίκη Λυμπεράκη βρήκε επιτέλους το χρώμα των μαλλιών της που την αναδεικνύει.