Τι χρειάζεται για να κάνεις μια καλή ελληνική σειρά; Σενάριο, καλό σκηνοθέτη, αναγνωρίσιμους και ταλαντούχους ηθοποιούς και να έχεις κάτι να πεις που αξίζει τη μια ώρα από τη ζωή μας. Καλώς ή κακώς, τα τελευταία χρόνια τα σίριαλ που κάνουν θόρυβο έχουν μια ροπή στην παρελθοντολαγνεία και σίγουρα έστρεψαν το βλέμμα τους στην ελληνική επαρχία. Δεν μας έδωσαν μια σύγχρονη ιστορία σε ένα αστικό τοπίο για να κολλήσουμε. Εκτός από τον Σωτήρη Τσαφούλια που εκεί μιλάμε για υπέροχη αισθητική και τρελό budget αλλά όταν έχεις υποθέσεις με δολοφονίες και μυστήριο μιλάς στην καρδιά του Έλληνα τηλεθεατή.

Mετά την πανδημία η επικαιρότητα είναι γεμάτη με υποθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης, κακοποίησης και βιασμών. Από την Ελένη Τοπαλούδη ως τη Γεωργία Μπίκα και από την υπόθεση Φιλιππίδη ως την υπόθεση Λιγνάδη, οι ειδήσεις, τα πρωινάδικα, τα μεσημεριανάδικα, όλα τα sites μιλάνε για το #metoo αλλά καμία σειρά δεν σκέφτηκε να το εξερευνήσει σεναριακά. Και φτάσαμε στα Ψέματα που αγόρασε ένα έτοιμο κονσεπτάκι από τη σειρά Mentiras, το ισπανικό διασκεύασε βέβαια το βρετανικό Liar) και μας έδωσε μια σειρά που σέβεται τον τηλεθεατή του και τον βάζει να αποφασίσει αν είναι πάντα με το θύμα ή τον έχουν κουρδίσει έτσι ώστε να συμπαθεί το θύτη. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές πλευρές της αλήθειας; Ή η αλήθεια είναι μία και μοναδική; Κι εάν η αλήθεια είναι μια και μοναδική, τι γίνεται όταν δύο άνθρωποι έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για την ίδια «αλήθεια»;

Η υπόθεση είναι αρκετά απλή, ένας άντρας και μια γυναίκα βγαίνουν μαζί ραντεβού και αφού ξυπνήσει στο κρεβάτι της, εκείνη αντιλαμβάνεται ότι εκείνος τη βίασε. Έκαναν σεξ χωρίς συναίνεση. Δεν του είπε ποτέ ότι θέλει να περάσει τη βραδιά μαζί του. Εμφανώς σοκαρισμένος εκείνος αρνείται τους ισχυρισμούς, ενώ η γυναίκα παλεύει με τη μνήμη της. Αυτό που ακολουθεί θα είναι μια ενδιαφέρουσα εξέταση χαρακτήρων και ψυχολογικό ταξίδι στην ψυχή αυτών των δύο χαρακτήρων που ξετυλίγουν σιγά σιγά την αλήθεια μέσα από μια σειρά από αναδρομές όπως φαίνεται στο πρώτο επεισόδιο.

Η 38χρονη Έλενα έχει μόλις χωρίσει, οπότε όταν της ζητά να βγουν ραντεβού ο Αντρέας, ο γοητευτικός πατέρας ενός από τους μαθητές της στο Λύκειο που διδάσκει, είναι εύλογα διστακτική. Ωστόσο, δέχεται μετά την παρότρυνση της αδερφής της, που τον γνωρίζει καλά καθώς είναι συνάδελφοι στο νοσοκομείο της πόλης τους. Το ραντεβού πάει απροσδόκητα καλά και ο Αντρέας καταλήγει στο σπίτι της Έλενας, χωρίς να δούμε τι διαδραματίζεται το υπόλοιπο της βραδιάς. Την επόμενη μέρα ο Αντρέας, στέλνοντας μήνυμα στο κινητό της Έλενας την ευχαριστεί για την υπέροχη βραδιά, εκείνη όμως πηγαίνει στην αστυνομία

Από το πρώτο επεισόδιο είδαμε ότι η γυναίκα περνά δύσκολα. Χώρισε μετά από μια δεκαετή και βάλε σχέση με τον σύντροφό της που μάντεψε την απατούσε με την αγαπημένη της αδελφή, παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών και συνάδελφο του βιαστή της. Εκείνη είναι καθηγήτρια του γιου του βιαστή της. Τρελό;

Και καλούμαστε να πάρουμε θέση απέναντι σε ένα ύπουλο φαινόμενο της εποχής, το victim blaming. Στα ελληνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες οι γυναίκες που κατήγγειλαν το βιαστή τους δέχθηκαν χιλιάδες χλευαστικά σχόλια. Από το θρασύδειλο και γεμάτο μισογυνισμό «τώρα το θυμήθηκες» μέχρι χυδαιότητες που αρνούμαι να αναπαράγω. Πράγμα που σημαίνει ότι η ελληνική κοινωνία δεν θα σταθεί πλάι στα θύματα, ίσα ίσα θα τα αποθαρρύνει από το να μιλήσουν. Θέλει να κρύψει κάτω από το πατάκι την κακοποιητική συμπεριφορά και να της επιτρέψει να συνεχίσει να υπάρχει. Το βλέπουμε στη σειρά του Alpha, πόσο αμφιβάλλουν για την αλήθεια της Έλενα Γιαννάτου (Αλεξάνδρα Αϊδίνη) γιατί πιστεύουν το πακέτο που εκπροσωπεί ο επιτυχημένος καρδιοχειρουργός Ανδρέας Ηλιάδης (Χρήστος Λούλης). Είναι ωραίος, πλούσιος, πατέρας, χήρος, ευυπόληπτος. Εκείνη ίσως είναι ψυχωτική. Έτσι θέλει να σκεφτόμαστε η πατριαρχία. Κι αν πεις κάτι διαφορετικό, ετοιμάσου να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο. Στο πρώτο επεισόδιο η Έλενα της Αλεξάνδρας Αϊδίνη λέει στην αδερφή της (καταπληκτική Βασιλική Τρουφάκου):«Όλοι θα πούνε ότι τα ‘θελα, πάντα η γυναίκα τα θέλει». Ζητάμε από τα θύματα να απολογηθούν για την κακοποίησή τους. Να πληρώσουν τα δικαστικά τους έξοδα όπως στην περίπτωση της Γεωργίας Μπίκα.

https://twitter.com/strawdaiq/status/1522327048991264770?ref_src=twsrc%5Etfw

Την  Αλεξάνδρα Αϊδίνη όσοι την είδαμε στη Μεγάλη Χίμαιρα ξέραμε το ταλέντο της. Επιτέλους θα την μάθει ένα μεγάλο κοινό. Ο Χρήστος Λούλης είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του. Και στην πιο ώριμη ερμηνευτικά περίοδο του. Πέρα από τους πρωταγωνιστές μιλάμε για ένα καστ που δεν θα σε απογοητεύσει ποτέ. Ο Θάνος Τοκάκης είναι εδώ και χρόνια εγγύηση ποιότητας, όπως και η Βίκυ Παπαδοπούλου. Η εξαιρετική Βασιλική Τρουφάκου είναι τρομερά καλή σε έναν ρόλο που δύσκολα θα συμπαθήσουμε. Διαβάζω ότι θα δούμε σύντομα και τον Ιωάννη Παπαζήση και τη Ζέτα Δούκα στη σειρά. Ο Χρήστος Σαπουντζής, ο Κίμων Κουρής, ο Δημήτρης Αριανούτσος συμπληρώνουν το καστ. Το σενάριο διασκεύασε ο Νίκος Μήτσας και η σκηνοθεσία είναι του Γιώργου Γκικαπέππα.