Άλλοι λατρεύουν τον Αύγουστο (καλοκαιράκηδες), πάρα πολλοί τον Δεκέμβριο (χριστουγεννιάτικο πνεύμα παντού), υπάρχουν εκείνοι που τρελαίνονται με τον Απρίλη και το Μάη γιατί ξυπνάνε από λήθαργο κι εγώ ανήκω στην κατηγορία που θεωρώ το Φλεβάρη τον πιο ιδανικό μήνα του χρόνου. Γιατί; Γιατί θέλω να βλέπω κόκκινα χαλιά, φορέματα, ταινίες, βραβεύσεις και όλες τις συζητήσεις μετά για εκείνους που σνόμπαρε η Ακαδημία ή για εκείνους που έκλεψαν το Όσκαρ από κάποιο φαβορί.

Ναι, ο ορισμός του τέλειου ραντεβού για μένα είναι σε μια θεοσκότεινη κινηματογραφική αίθουσα ή – ακόμη καλύτερα- στον καναπέ με πιτζάμες κάτω από κουβερτάκια απολαύοντας τις αγαπημένες μου ταινίες. Εννοείται ότι η Nova είναι ο απόλυτος κινηματογραφικός προορισμός μου. Δεν απογοητεύει ποτέ, ακόμη και τον πιο ανικανοποίητο σινεφίλ. Όλα live ή οn demand με τις φοβερές δυνατότητες της ΕΟΝ για την απόλυτη κινηματογραφική εμπειρία.

Αν δεν προλάβω τη live προβολή δεν υπάρχει ποτέ πρόβλημα γιατί μπορώ να βρω on demand πληθώρα ταινιών, και να επιλέξω ανά genre αυτό που μου αρέσει για να το παρακολουθήσω.

Θέλω να δηλώσω ευτυχισμένη στην τοποθεσία Pop up κανάλι Nova Stars γιατί 19-27/2 με 2 ταινίες καθημερινά back to back από τις 21.30 προβάλλονται οι ταινίες που έχουν αποσπάσει βραβεία ή έχουν διακριθεί στα σημαντικότερα φεστιβάλ κινηματογράφου. Ήδη στη λίστα μου είναι οι παρακάτω άχαστες ταινίες.

Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα

Η ταινία δεν είναι μια φεμινιστική φαντασίωση για την εκδίκηση. Είναι η πραγματικότητα. Και είναι ριζοσπαστική. Γιατί προσεγγίζοντας κάτι τόσο σκοτεινό χρησιμοποιεί τα πιο ποπ και κοριτσίστικα χρώματα στην αφήγηση. Αν η η Κάσι της Κάρι Μάλιγκαν δεν σε στοιχειώσει για μέρες, μάλλον δεν κατάλαβες την ταινία. Η ταινία δεν θέλει να αισθανθείς ωραία. Να περάσεις καλά. Στο λέει από το ξεκίνημά της. Μάλλον, αυτός ήταν ο σκοπός της Βρετανίδας ηθοποιού Έμεραλντ Φένελ (η Καμίλα από το πρόσφατο κύκλο The Crown) που κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Έχεις κάποιες προσδοκίες για την πλοκή και την υπόθεση της ταινίας. Δεν θα δικαιωθείς. Είναι meta θρίλερ, μαύρη κωμωδία, είναι σαν το “Get Out” αλλά με φεμινιστική προσέγγιση.

Η Κάσι είναι γεμάτη ανεπούλωτα τραύματα, οργή, θυμό, απόγνωση, επιθυμία για δικαιοσύνη και ίσως κάθαρση. Η φίλη της, η αδελφική της φίλη Νίνα, ούσα φοιτήτρια ιατρικής, βιάστηκε σε κοινή θέα, μεθυσμένη, με κοινό τους κολλητούς του δράστη και φυσικά δεν το ξεπέρασε ποτέ. Αυτοκτόνησε. Ποια το ξεπερνάει; Και μια τέτοια ιστορία υπάρχουν πάντα και αθέατα θύματα. Οικογένειες, φίλοι, αγαπημένοι του θύματος που δεν ξεχνούν και όσο και να φαίνεται ότι συνεχίζουν τη ζωή τους, ουσιαστικά έμειναν μετέωροι.

Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου και άλλες τέσσερις πρωτοκλασάτες υποψηφιότητες για το φεμινιστικό θρίλερ εκδίκησης.

Boyhood

Το Boyhood, η ωδή του Richard Linklater στην αμερικανική παιδική ηλικία, θεωρήθηκε ένας από τους πρωτοπόρους για την καλύτερη ταινία στα  Όσκαρ του 2015 . Τελικά  έχασε από το Birdman. Το αληθινό θαύμα του Boyhood δεν είναι ότι απαθανατίζει πόσο γρήγορα περνούν τα χρόνια στην κάμερα. Είναι ότι ταυτόχρονα αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο ο χρόνος περνάει σαν μια αργή σταγόνα για τον 12χρονο, ενώ αισθάνεται σαν ένας ορμητικός χείμαρρος για τους γονείς του.

Η ταινία γυρίστηκε κατά διαστήματα σε μια περίοδο έντεκα χρόνων από το Μάιο του 2002 μέχρι τον Οκτώβριο του 2013, απεικονίζοντας την ανάπτυξη ενός νεαρού αγοριού και της μεγαλύτερής του αδελφής προς την ενηλικίωση. Η Πατρίσια Αρκέτ κέρδισε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου.

Ο Ιούδας και ο Μαύρος Μεσσίας

H υποψήφια για έξι Όσκαρ ταινία (ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Ταινίας) με τους Ντάνιελ Καλούγια (πήρε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου), Λακίθ Στάνφιλντ, Τζέσι Πλέμονς, Ντομινίκ Φίσμπακ και σε σκηνοθεσία του Σάκα Κινγκ είναι μια συνταρακτική αληθινή ιστορία. Μια αμερικανική βιογραφική αστυνομική δραματική ταινία του 2021 σχετικά με την προδοσία του Φρεντ Χάμπτον (που υποδύεται ο Ντάνιελ Καλούγια), πρόεδρος του κεφαλαίου του Κόμματος των Μαύρων Πάνθηρων στο Ιλινόις στα τέλη της δεκαετίας του 1960 στο Σικάγο, από τον Γουίλιαμ Ο’ Νιλ (που υποδύεται ο Λακίθ Στάνφιλντ), πληροφοριοδότης του FBI. Τρομερό soundtrack και δίκιο όσκαρ πρωτότυπης μουσικής.

 Μήλα

Η ταινία «Μήλα» του σκηνοθέτη Χρήστου Νίκου, σε σενάριο του ίδιου και του Σταύρου Ράπτη, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Άρης Σερβετάλης, βρέθηκε ένα βήμα πριν το πράσινό φως για τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Από ό,τι φαίνεται, δεν ήταν άδικη η προσπάθεια της Κέιτ Μπλάνσετ να προωθήσει την ταινία. Δεν τα κατάφερε η ταινία του Χρήστου Νίκου και του Άρη Σερβετάλη αλλά αυτό μικρή σημασία έχει. Προηγήθηκε η μεγάλη πορεία τους σε διεθνή Φεστιβάλ, με βραβεία και καλές κριτικές, στη διάρκεια μιας δύσκολης χρονιάς λόγω της πανδημίας.

Μια αναπάντεχη επιδημία αμνησίας έχει κάνει την εμφάνισή της στον κόσμο, και ο Άρης (Άρης Σερβετάλης), ένας άντρας γύρω στα 40, ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει σχεδιαστεί για να καταφέρει ένας αμνησιακός να χτίσει μια καινούργια ζωή, σε αυτή τη συνθήκη. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει συγκεκριμένες, καθημερινές αποστολές, τις οποίες όταν ο Άρης ολοκληρώνει, πρέπει να βγάζει και μια polaroid φωτογραφία, ως απόδειξη. Στην προσπάθειά του να φτιάξει τη νέα του ζωή και καινούργιες αναμνήσεις, ο Άρης συναντά την Άννα (Σοφία Γεροβασίλη), που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. 

 1917

Η ταινία προτάθηκε για 10 βραβεία Όσκαρ, μεταξύ άλλων και των βραβείων καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και πρωτότυπου σεναρίου, για την 92η απονομή των βραβείων Όσκαρ, κερδίζοντας τελικά τρία βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου καλύτερης κινηματογραφίας και ειδικών εφέ.

Βασίζεται σε μια ιστορία που είπε στον Μέντες ο πατρικός παππούς του, Άλφρεντ Μέντες, και αφηγείται στην ιστορία δύο νεαρών Βρετανών στρατιωτών κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου των οποίων η αποστολή είναι παραδώσουν μια προειδοποίηση για ενέδρα λίγο μετά την υποχώρηση των Γερμανών στη γραμμή Χίντεμπουργκ, κατά τη διάρκεια της επιχείρηση Άλμπεριχ, το 1917. Το 1917 βραβεύτηκε στην κατηγορία της Φωτογραφίας, με τον Roger Deakins να παραλαμβάνει το δεύτερο Όσκαρ του μέσα σε διάστημα μερικών ετών, αφού αναδείχθηκε νικητής και το 2018 στην ίδια κατηγορία, τότε με το Blade Runner 2049.

Jerry Maguire

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τον αθλητικό ατζέντη Λι Στέινμπεργκ, ο οποίος εργάστηκε στην ταινία ως τεχνικός σύμβουλος. Πρωταγωνιστούν οι Τομ Κρουζ, Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ και Ρενέ Ζελβέγκερ. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός ατζέντη, ο οποίος αποφασίζει μια μέρα ότι η εταιρία στην οποία εργάζεται ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος. Μόλις εκφράζει τις απόψεις τους και κάνει τις προτάσεις του για αλλαγές, απολύεται. Αποφασίζει τότε να ιδρύσει μια ανεξάρτητη εταιρία και καλεί όλους τους συναδέλφους του και πελάτες του να τον ακολουθήσουν. Τελικά, όλοι οι αθλητές που εκπροσωπούσε αρνούνται να τον εμπιστευτούν και η αρραβωνιαστικιά του τον χωρίζει. Μόνο μια γραμματέας τον ακολουθεί καθώς και ένας νέος αθλητής με πολλές δυνατότητες.Έλαβε πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Κρουζ, κερδίζοντας εκείνο στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ.

Βλέπεις την ταινία ξανά και ξανά για την τεράστια ατάκα Show Me The Money.