Η είδηση που κυκλοφόρησε παγκοσμίως χθες επιβεβαίωσε το προφανές. Ο κόσμος αποζητά μια διαφυγή από την καθημερινότητα του. Τι εννοούμε; Αν βομβαρδίζεσαι με ειδήσεις για τις ανατιμήσεις των τιμών, τον ενδεχόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, τους βιασμούς και τις δολοφονίες, τα αυξανόμενα κρούσματα και τα σκάνδαλα με ανάμειξη πολιτικών προσώπων παθαίνεις μια υπερφόρτωση συστήματος. Και θέλεις κάτι να σε χαλαρώσει ή να σου φτιάξει τη διάθεση.

https://t.co/XZhY6kW3mv

Επιστρέφουμε στην είδηση, το διάσημο πλέον Wordle, στο οποίο μια φορά την ημέρα οι παίκτες έχουν έξι ευκαιρίες να μαντέψουν μια λέξη με πέντε γράμματα, αποκτήθηκε από την The New York Times Company. Η αγορά, που ανακοινώθηκε από τους Times τη Δευτέρα, αντανακλά την αυξανόμενη σημασία των παιχνιδιών, όπως τα σταυρόλεξα στην προσπάθεια της εταιρείας να αυξήσει τις ψηφιακές συνδρομές στα 10 εκατομμύρια έως το 2025. Τι κατάλαβες;  Το αναγνωστικό κοινό της μεγαλύτερης εφημερίδας/εκδοτικού κολοσσού στον πλανήτη ψαρεύει πελατάκια/ συνδρομητές με δόλωμα κάτι ανάλαφρο.

Το Wordle εξαγοράστηκε λοιπόν από τον δημιουργό του, Josh Wardle, μηχανικό λογισμικού στο Μπρούκλιν, για μια τιμή «σε χαμηλές επταψήφιες τιμές», ανέφεραν οι Times. Μάθαμε από αλλού ότι μιλάμε για μια συμφωνία που κόστισε πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια για την εξαγορά στους NYT. Η εταιρεία είπε ότι το παιχνίδι θα παραμείνει αρχικά δωρεάν για νέους και υπάρχοντες παίκτες. “Αρχικά” είναι η λέξη που πρέπει να δώσετε έμφαση.

https://twitter.com/loveholliejo/status/1488264796247969794?ref_src=twsrc%5Etfw

Αν δεν έχεις ιδέα τι λέμε, το Wordle – το όνομα είναι ένα λογοπαίγνιο στο όνομα του δημιουργού του εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε έναν ιστότοπο χωρίς διαφημίσεις τον Οκτώβριο και είχε 90 χρήστες την 1η Νοεμβρίου. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 300.000 στα μέσα του Γενάρη και πλέον εκατομμύρια παίζουν το παιχνίδι καθημερινά, σύμφωνα με την ανακοίνωση των Times . Βασικά, είναι εθισμένοι. Κρίμα.

Πάμε τώρα στα σοβαρά, δηλαδή να μιλήσουμε για τα χρήματα.  Ένα παζλ με λεξούλες που μπορεί να παιχτεί σε κινητό τηλέφωνο και τα αποτελέσματα κοινοποιούνται στο Twitter, εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα σε μια εφημερίδα που παίρνει τον εαυτό της εξαιρετικά σοβαρά και μόλις έβαλε μια νέα στόχο να αποκτήσει 15 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2027. Ξέρουμε όλοι πια είναι η λέξη 5 γραμμάτων που μετράει περισσότερο από όλες τις άλλες; MONEY

Έχετε ακόμη γνωστούς που αγοράζουν εφημερίδες για να διαβάσουν τα νέα; Το ξέρουν φυσικά και οι πέτρες, δεν πατάνε όλοι κλικ στα ειδησεογραφικά για «όλα τα νέα που είναι κατάλληλα για εκτύπωση/να τυπωθούν/ να μάθουμε δηλαδή», όπως υπόσχεται η NYT στην πρώτη της σελίδα. Πώς το ξέρουν; Οι δικές τους σελίδες (του ομίλου των NYT) και εφαρμογές με μαγειρική/γαστρονομία και παιχνίδια/ζώδια έχουν πλέον περισσότερες από 2 εκατομμύρια συνδρομές και αυξάνονται  – ταχύτερα από τον ρυθμό με τον οποίο οι συνδρομητές εγγράφονται στις πολιτικές, οικονομικές και γενικές ειδήσεις του. Αυτά είναι τα νέα που μετράνε πλέον, τι να κάνουμε. Το διαδίκτυο εξαφάνισε την παραδοσιακή δημοσιογραφία.

Ο Mark Thompson, πρώην διευθύνων σύμβουλος των NYT, ξέρει καλά ότι η κάλυψη πολλών θεμάτων κάπως ανάλαφρων και όχι πρώτης γραμμής, από τη μαγειρική μέχρι το θέατρο και τις κριτικές βιβλίων, προστέθηκαν αρχικά στα δύσκολα νέα από τις εφημερίδες επειδή προσέλκυσαν περισσότερες διαφημίσεις.

 

https://twitter.com/RebeccaJarvis?ref_src=twsrc%5Etfw

Σήμερα, δεν μας αφορά πολύ τι συμβαίνει έξω από την Ελλάδα, κακώς, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Πολλά από τα άρθρα των NYT αφορούν τις ΗΠΑ και παρουσιάζουν δευτερεύον ενδιαφέρον για τους παγκόσμιους αναγνώστες. Ενώ το Wordle, είναι το παιχνίδι που όλους μας ενώνει.