Η Δρόσω πάει καμπαρέ και γίνεται το makeover το σωστό το πρόστυχο. Να βλέπει η Βίκυ η Καγιά και στη Ζενεβιέβ να δείχνει τις φωτογραφίες για να έχουν έμπνευση του χρόνου “κόνσεπτ Τρούμπα” #wow. Ευχαριστώ τα παλικάρια στο γραφείο τύπου του ΑΝΤ1 για μια ακόμη φορά, ήταν μια δύσκολη μέρα στο κέντρο της Αθήνας με την κίνηση σήμερα αλλά αυτό το email με λύτρωσε από τα κορναρίσματα της Αλεξάνδρας.
Δρόσω έρχεται από επαρχία στην Αθήνα. Πιάνει δουλειά στο κουτούκι του Ανέστη κι εκεί γνωρίζει τον Τάκη (Αργύρης Πανταζάρας), έναν λαϊκό μουσικό που τη φλερτάρει ανοιχτά και της προτείνει να συνεργαστούν. Να σηκωθεί από καρέκλα όπως το έκανε η Μαρινέλα γιατί ο Στελάρας την ήθελε καθιστή, με το καθιστό κανένα κέφι παιδιά. Έτσι θα βρεθεί στο καμπαρέ “Χαβάη” της Τρούμπας και θα γνωρίσει τον κόσμο της νύχτας. ΓΛΕΝΤΙΑ
Δρόσω γνωρίζει Φίλιππο, γόνο(καλαμάρι) πλουσιόπαιδο που δηλώνει γοητευμένος. Μαντάμ Κούλα (ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ) λέει στη Δρόσω να μην κάνει κόνξες και να κοιτάξει το πορτοφόλι Φίλιππου. Τάκης τα παίρνει κρανίο (καλησπέρα Αργύρη Πανταζάρα) και λέει “τι φάση” στο Φίλιππο αλλά Νώντας δεν τα σηκώνει αυτά και του δείχνει έξοδο από το καμπαρέ. Δρόσω το ζει ως αντικείμενο πόθου λαϊκού παιδιού και πελούσιου. Μιλάμε αυτό το σενάριο καλύτερο από το Κράμερ εναντίον Κράμερ, από τη ζωή βγαλμένο. Δρόσω ίσως σκέφτεται να γίνει σαλονάτη αλλά Τάκης της ξυπνάει άλλα ένστικτα όταν της κλείνει ραντεβού με δισκογραφική. ΤΡΕΛΑ. Δώστε τις “Άγριες Μέλισσες” στο Netflix να πέσουν τα Emmys στο κεφάλι μας.
Το φαινόμενο της αστικοποίησης
“Τα Κόκκινα Φανάρια” πήγαν στις “Άγριες Μέλισσες”, στην Τρούμπα, στο μεγάλο τετράγωνο που περικλειόταν από την Ακτή Μιαούλη, τη Φιλελλήνων, την Κολοκοτρώνη και τη Σωτήρος Διος. Επίκεντρο, οι δρόμοι Φίλωνος και Νοταρά. Ο Πειραιάς με τα καφέ σαντάν, τα μαγαζιά που παιζόταν μπαρμπούτι, τους ντεκέδες, τους ρεμπέτες και τους αγαπητικούς, ήταν τεράστιο κομμάτι της νεοελληνικής αστικής ιστορίας. Οι σκηνοθέτες και οι σεναριογράφοι πιάνουν το φαινόμενο της αστικοποίησης, όπως μπορεί να γίνει σε μια ελληνική τηλεοπτική παραγωγή στα χρόνια της κρίσης. Δεν είναι καθόλου μικρό πράγμα να μιλήσεις για τις γυναίκες, τις αρτίστες που ήταν υποχρεωμένες να συντηρούν τους φονιάδες μάγκες όταν έβγαιναν από τη μπουζού και έτρωγαν τα λεφτά τους στα ζάρια.
Γιατί η Δρόσω ήταν φεμινίστρια;
Δεν είναι ενιαίο κίνημα ο φεμινισμός. Φυσικά είναι ένα αντιφατικό σύνολο ιδεών. Τι μελετά όμως; Τον κοινό στόχο των γυναικών να απαλλαγούν από κάθε είδους καταπίεσης και να βελτιώσουν τη ζωή τους. Αν λάβουμε υπόψιν και τη θεωρία του φύλου θα πρέπει να κατανοήσουμε τους ρόλους, τη σημασία, τις επιπτώσεις και το δυναμικό των διαδράσεων μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Πάμε λοιπόν να το δούμε στο χαρακτήρα της Δρόσως. Έστω ότι αφήνει ατιμασμένη το Διαφάνι και κατεβαίνει στην Αθήνα για μια καλύτερη μοίρα. Ο εκσυγχρονισμός αυτός μάλλον σταθεροποίησε την πατριαρχία και επέκτεινε τον έλεγχο, που αυτή ασκούσε, καθώς οι γυναίκες είχαν περιορισμένη πρόσβαση στις δουλειές και λάμβαναν χαμηλούς μισθούς. Ταυτόχρονα οι άνδρες συνέχιζαν να ελέγχουν την γυναικεία σεξουαλικότητα. Άρα με μια βελούδινη επανάσταση εκείνη την εποχή, που περιγράφεται στη σειρά, έπρεπε μια γυναίκα να χρησιμοποιήσει σε μια καπιταλιστική κοινωνία όποιο commodity είχε και να αγοράσει έτσι μια καλύτερη ζωή. Αρά είμαστε στο πρώτο κύμα και μιλάμε για το φεμινισμό της απελυεθέρωσης. Αυτά είχα να πω κι όποιος κατάλαβε, να μιλήσει.
A propos, δευτέρο καλύτερο makeover εβδομάδας