Σίγουρα έχεις δει ένα ποστ του Fanis Baboulas and Son στο facebook η στο Instagram, σίγουρα έχεις τον θεούλη ιδιοκτήτη να κάνει πλάκα σε κάποιο τηλεοπτικό παράθυρο. Αν έχεις πάει και Θεσσαλονίκη μεριά, κάπου θα έχεις πετύχει έναν από τους επιβλητικούς οίκους τελετών με το όνομα Μπαμπούλας να δεσπόζει στην ταμπέλα. 

Εμείς βρήκαμε τον άνθρωπο που βγάζει από την ψυχούλα του και δίνει, για να κάνει το brand του Μπαμπούλας και Υιός, το πιο αναγνωρίσιμο στον χώρο του. Και μάλλον τα καταφέρνει. 

Για πες Ευθύμιε Σαββάκη…

Αρχικά πώς έγινε η φάση με τον Μπαμπούλα; Αυτοπροτάθηκες ή σου το πρότειναν και το έφτασες στον θεό;
Πέρσι, τέτοιες μέρες ακριβώς (αναμνήσεις-δάκρυα στο πληκτρολόγιο-Νατάσσα Μποφίλιου στο youtube) έτρεχα για 2η χρονιά την επικοινωνία του Locked, μίας εταιρείας με δωμάτια απόδρασης. Εκεί είχα δημιουργήσει τη στήλη των «φυλακισμένων», την πρώτη στήλη συνεντεύξεων στον κόσμο που λάμβανε χώρα μέσα σε δωμάτια απόδρασης! Ήταν Δεκέμβρης του 2016 λοιπόν και έψαχνα τον τελευταίο καλεσμένο της χρονιάς. Το 2016, όπως πολύ καλά θυμόμαστε, ξεκλήρισε πολύ κόσμο, αφανίζοντας το μισό παγκόσμιο star system. Έτσι, σκέφτηκα ότι θα ήθελα να «φυλακίσω» έναν νεκροθάφτη, συνδυάζοντάς τον με το spooky δωμάτιο της εταιρείας. Κάλεσα λοιπόν τον Μπαμπούλα και του ανακοίνωσα τα σχέδιά μου. Τρεις ώρες μετά κάναμε τη φωτογράφιση (τη συνέντευξη μπορείς να τη διαβάσεις εδώ και συνειδητοποιούσα (τρομάζοντας τότε στην ιδέα) ότι με αυτό τον άνθρωπο και αυτή την επιχείρηση θα ήθελα να συνεργαστώ! Ακολούθησε ένα επαγγελματικό «φλερτ», το οποίο έγινε γάμος τον Αύγουστο και από τον Σεπτέμβριο τρέχω την επικοινωνία του και τη διαδικτυακή του εικόνα.

Όταν είπες στους φίλους σου ότι θα είσαι υπεύθυνος επικοινωνίας ενός γραφείου τελετών, πώς αντέδρασαν;
Οι περισσότεροι (παραδόξως) θετικά. Κοίτα, το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι μία τεράστια γκρίζα ζώνη από μόνο του. Αν δεν το χειριστείς με σεβασμό και αξιοπρέπεια μπορεί όλη η εκστρατεία να σου γυρίσει μπούμερανγκ. Οπότε όλοι στέκονταν στο ότι θέλει άπειρη προσοχή η διαχείριση (γιατί μπορείς να καταστραφείς), καθώς και στο ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που αναλάμβανα ποτέ. Βέβαια, υπήρξε και η αντίδραση ενός φίλου που όταν του το ανακοίνωσα σε ένα καφέ, γούρλωσε με τέτοιο τρόπο τα μάτια που άρχισα να πιστεύω ότι μόλις έφερα μία «πώληση» στην καινούρια μου εταιρεία. Παίζει να μην έχει συνέλθει ακόμα τελείως τώρα που το σκέφτομαι. Ή να με έχει κάνει hide, γιατί έχω και καιρό να δω likes του. Μωρέ, λες;  

Δυσκολεύτηκες να πείσεις τον κύριο Μπαμπούλα να σε αφήσει να κάνεις κάτι τόσο ασυνήθιστοόπως το να κάνεις χαβαλέ με μια επιχείρηση που ασχολείται με το πιο μακάβριο πράγμα;
Δεν νομίζω ότι κάνουμε χαβαλέ, αλλά προσπαθούμε να δώσουμε έναν εύθυμο τόνο σε μία διαδικασία που είναι ο ορισμός του χειρότερου γεγονότος που μπορεί να συμβεί σε έναν άνθρωπο. Όταν κάναμε το πρώτο πλάνο, τους είπα ότι ανάμεσα σε όλα τα άλλα που έπρεπε να τρέξουμε, θα ήταν ωφέλιμο να δημιουργήσουμε έναν δικό μας χαρακτήρα. Τον πρώτο χαρακτήρα Οίκου Τελετών στον κόσμο. Έτσι γεννήθηκε ο #xaroulisbaboulas, ο μικρός γιος του Χάρου, ο οποίος εμφανίζεται συχνά πυκνά στα social media μας. Παράλληλα, δημιουργήσαμε το Baboulas Family (το οποίο ξεκίνησε Παρασκευή 13 προφανώς) συστήνοντας τα άτομα που δουλεύουν στην εταιρεία στο κοινό, αφιερώσαμε ώρες στο social media listening επικοινωνώντας με εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά σε facebook και instagram, είδαμε κορυφαία media να καλύπτουν την ιστορία και τις υπηρεσίες μας, συμμετείχαμε ξανά σε ταινία και συγκεκριμένα στο Bachelor 2 (όπου ο Γιάννης Τσιμιτσέλης υποδύεται έναν νεκροθάφτη με το όνομα… Αντώνης Μπαμπούλας), κάναμε ανήμερα του Black Friday καμπάνια για την οδική ασφάλεια που έγινε viral, τρέχουμε τώρα το πρώτο unboxing Οίκου Τελετών στον κόσμο με φιλανθρωπικό χαρακτήρα και άλλα τόσα. Κι όλα αυτά από τον Σεπτέμβριο!

Αν πεθάνω, γιατί να έρθω στον Μπαμπούλα και να μην πάω αλλού;
Γιατί στον Μπαμπούλα βρίσκεις από το 1976 αξιοπρέπεια, σεβασμό και επαγγελματισμό που δύσκολα συναντάς σε αυτό τον κλάδο. Με το καλύτερο προσωπικό και μία σειρά υπηρεσιών που δεν υπάρχουν αλλού και σου λύνουν τα χέρια, επιτρέποντάς σου να ασχοληθείς μόνο με τον χαμό του αγαπημένου σου προσώπου.

Σοβαρά τώρα, live streaming σε κηδείες ρε; Πάτε καλά;
Μπορεί να σου φαίνεται αδιανόητο, αλλά έχει τεράστια πρακτική σημασία και έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές. Κυρίως για περιπτώσεις που ο συγγενής δεν μπορεί να έρθει εγκαίρως στην κηδεία από το εξωτερικό και θέλει να παρακολουθήσει το μυστήριο. Γενικά στην εταιρεία έχουμε επενδύσει σε μία σειρά καινοτόμων υπηρεσιών που μας ξεχωρίζουν στην αρένα του ανταγωνισμού. Υπηρεσίες που βάζουν και την επιστήμη στο κάδρο της διαδικασίας, όπως συμβαίνει με την «Ανάλυση DNA», όπου εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό ενημερώνει τους συγγενείς του θανόντα για προδιάθεση σε ορισμένες ασθένειες ώστε να κινηθούν αναλόγως. Μία σπουδαία υπηρεσία για τον άνθρωπο και ταυτόχρονα μία σύγχρονη επένδυση για τη ζωή!

Για τη δική σου κηδεία τι έχεις κανονίσει με το αφεντικό; Μουαχαχαχα!
Κοίτα. Είμαι 30. Έχω άγχος από 2 χρονών, αποτελούμαι από 70% delivery (νερό και μαλακίες) και είμαι δημοσιογράφος. Οπότε θεωρώ ότι η καύση δεν είναι πάρα πάρα (το δεύτερο «πάρα» το έβαλα για να μην πανικοβληθεί η μάνα μου) πολύ μακριά. Αυτή η συνεργασία, λοιπόν, είναι για εμένα μία επένδυση. Έχω προνοήσει από τώρα να με αναλάβει ο καλύτερος.

Όταν άρχιζες να ασχολείσαι με το πρότζεκτ του Μπαμπούλα, φανταζόσουν ότι θα φτάσεις να μιλάς σε φοιτητές παρουσιάζοντας ένα δικό σου case study;
Ποτέ. Ειλικρινά. Κι όμως μέσα σε 4 μήνες έχω αποδεχτεί ήδη τρεις από τις πέντε προσκλήσεις που έχω λάβει για να αναλύσω το πώς προσπαθούμε να στήσουμε επικοινωνιακά το πρότζεκτ του Μπαμπούλα. Αλλά το παράξενο δεν είναι ότι με καλούν Πανεπιστήμια ή Οργανισμοί, αλλά ότι ο κόσμος ΕΡΧΕΤΑΙ. Παρουσίασα το πρότζεκτ του Μπαμπούλα Παρασκευή πρωί σε ένα μάθημα του Τμήματος Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου. Πες μου σε παρακαλώ ποιος φοιτητής πηγαίνει Παρασκευή πρωί να παρακολουθήσει έναν 30χρονο να μιλάει; Κι όμως! Δεν υπήρχε θέση κενή. Δύο εβδομάδες μετά ήμουν στην κεντρική αίθουσα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ και είχε από κάτω 250 άτομα. Πριν από λίγες εβδομάδες, ήμουν καλεσμένος σε μία εκδήλωση ενός φορέα. Με συστήνουν και μιλάω για δημοσιογραφία, για περιεχόμενο και για την ενασχόλησή μου ως ερευνητής σε ένα πρόγραμμα της Google στο πλαίσιο του διδακτορικού που εκπονώ. Κάποια στιγμή ένας φοιτητής σηκώνει το χέρι. «Ωραία και η Google και τα διδακτορικά, οι ξένες εταιρείες και τα brands του εξωτερικού. Πότε θα μας μιλήσετε για τον Μπαμπούλα όμως;». ΣΟΚ! Ο κόσμος όχι μόνο σηκώνεται να έρθει σε ομιλίες (που συνήθως είναι πιο προβλέψιμες και βαρετές κι από την φετινή άμυνα του Παναθηναϊκού), αλλά συμμετέχει τόσο ενεργά στις παρουσιάσεις που κάθε φορά καθόμαστε καμία ώρα παραπάνω. ΚΑΜΙΑ ΩΡΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

Τώρα θα μου πεις ολόκληρη Γιόκο Όνο προτίμησε τον Μπαμπούλα για να συνεργαστεί για την καλλιτεχνική της έκθεση με θέμα τη ζωή, δε θα σηκωθεί ο φοιτητής Παρασκευή πρωί;

Και τώρα που γίναμε φίλοι, ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΙΣ ΡΕ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ; ΔΕΝ ΦΟΒΑΣΑΙ;
Τις πρώτες μέρες που ξεκίνησα, βρέθηκα σε μία φιλική παρέα για φαγητό. Στην άκρη του τραπεζιού καθόταν ένας ψυχίατρος. Δεν τον είχα ξαναδεί στη ζωή μου, οπότε όταν μου απεύθυνε τον λόγο τον άκουσα με προσοχή και επιφύλαξη. «Είναι σημαντικό αυτό που κάνεις. Και θα το καταλάβεις σταδιακά. Έχεις βρει τον κατάλληλο τρόπο για να ξορκίσεις έναν από τους μεγαλύτερους φόβος σου». Είχε δίκιο. Φοβάμαι οικτρά τον θάνατο. Όπως όλοι (άντε ίσως οι περισσότεροι). Είναι τόσο ανθρώπινο να τον φοβάσαι και να τον μισείς, καθώς όλους μας μας έχει στερήσει αγαπημένα πρόσωπα. Ωστόσο, με αυτό το πρότζεκτ με βλέπω όντως αλλιώς. Προφανώς δεν έχω λύσει τα υπαρξιακά μου, αλλά έχω μάθει να «συζητώ» μαζί τους. Μεγάλο βήμα.  

Ποια η γνώμη σου για τον αντίπαλο δέος που ακούει στο όνομα «Τελεταί Μπούκουρα»; Θα πήγαινες ποτέ στον αιώνιο εχθρό;
Τα παιδιά που τρέχουν το fan page του Μπούκουρα είναι ΘΕΟΥΛΗΔΕΣ. Καυστικό χιούμορ, άψογο social media listening και ευρηματικές ιδέες marketing μέσα σε πεδίο που δεν έχει γκρίζα ζώνη για αυτούς. Κι αυτό γιατί είναι ένα (γαμάτο) fan page. Ευτυχώς, δηλαδή, γιατί τότε θα ήταν πραγματικά ένας έξυπνος αντίπαλος που δύσκολα μπορείς να νικήσεις.

Έχεις στο μυαλό σου καινούργιες ιδέες που θέλεις να ανακοινώσεις, να βγει η ειδησούλα από εδώ να βγάλουμε κι εμείς το ψωμάκι μας;
Αυτές τις μέρες τρέχει το unboxing μας. Το πρώτο στον κόσμο από Οίκο Τελετών! Όπως καταλαβαίνεις δεχτήκαμε καμία 400 μηνύματα ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ?! Το λοιπόν: μέσα αποφασίσαμε να βάλουμε 4 πράγματα. Ένα βραβευμένο λικέρ μαστίχα από τη Χίο (της εταιρείας «Ψυχή») γιατί η «ζωή είναι μικρή για να είναι πικρή», ένα μυθιστόρημα από τις Εκδόσεις Διόπτρα (όπου κάθε τίτλος έχει σχέση με τον θάνατο) γιατί «η ζωή θα ήταν βαρετή χωρίς βιβλία», ένα power bank μεγάλης ισχύος «για να μην πεθάνει το κινητό τους», καθώς και μία συλλεκτική τσάντα από τις Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, οι 10 Unboxers μας θα επιλέξουν από ένα ίδρυμα/σύλλογο/οργάνωση κι εμείς θα στείλουμε την τσάντα γεμάτη με παιχνίδια και βιβλία στην επιλογή τους. «Γιατί στη ζωή αξίζει να μοιράζεσαι»!

Και τώρα αντί για ερώτηση θα σε αφήσω να πεις πόσο γαμάτο είναι το Provocateur κι εγώ προσωπικά και μετά πες ό,τι γουστάρεις για να προμοτάρεις τη δουλειά σου στα δισεκατομμύρια των ανθρώπων που μας διαβάζουν.
Τι Ψυχούλες είστε εσείς!  Θα ήθελα μέσα από αυτές τις τίμιες λέξεις που μου δίνονται να σας προσκαλέσω στο πρώτο «Dark Dinner» που θα διοργανώσουμε ως Μπαμπούλας στη Θεσσαλονίκη τον Γενάρη. Δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα πολλές λεπτομέρειες. Παρά μόνο να σε καλέσω Νίκο Μπόβολε σε μία νύχτα που δεν θα ξεχάσεις. ΠΟΤΕ. Μπουχαχαχαχαχα!