Μην τα ξαναλέμε, κλασικά πράγματα. Είσαι ο ρεμαλαναγνώστης που τζογάρει ως και το σκύλο του (!). Θες να παίξεις Όσκαρ. Δεν είσαι σίγουρος. Τσεκάρεις “Προβοκατέρ”. Αυτό το Όσκαρ ποιος θα το πάρει; Σκέφτεσαι: λες;

Ε, λοιπόν ναι αδερφέ μου, ξέρω ποιος θα το πάρει. Τα μισά στα ‘δωσα. Πάρε και τ’ άλλα μισά και καλά κέρδη! 

Υ.Γ. Οι φήμες ότι έχω να δω ταμείο απ’ το τελευταίο πρωτάθλημα της Γιουνάιτεντ έχουν καταντήσει αηδία πια…

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Υποψήφιοι: Arrival, Fences, Hacksaw Ridge, Hell or High Water, Hidden Figures, La La Land, Lion, Manchester by the Sea, Moonlight.

“Προβοκατόρικη” επιλογή: La La Land

Έγινε καραμέλα, δημιούργησε προσδοκίες, απογοήτευσε πολλούς (που πήγαν να δουν κάτι πιο ατμοσφαιρικό και λιγότερο δροσερό), όμως… Το πρόμο έλεγε πως είναι μια ταινία που θα κάνει τα πόδια σου να κουνηθούν, θα σε ξεσηκώσει. Το ‘κανε! Φρέσκο αλλά νοσταλγικό, δροσερό, αέρινο, πολύ σινεφίλ με πάρα πολλές και πολύ προσεγμένες αναφορές σε κλασικά διαμάντια. Αναμφίβολα ο,τι καλύτερο για φέτος.

 

“Προβοκατόρικη” πρόβλεψη: La La Land

Το μεγαλύτερο φαβορί των τελευταίων ετών. Ήταν φαβορί καταρχήν, και δίκαια. Οι πιθανότητες να το χάσει είναι ελάχιστες και αν συμβεί αυτό θα μιλάμε για μια απ’ τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στην ιστορία των βραβείων. Αυτά. 

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Υποψήφιοι: Arrival, Hacksaw Ridge, La La Land, Manchester by the Sea, Moonlight

“Προβοκατόρικη” επιλογή: Hacksaw Ridge

Το Arrival υπέρ τω δέον ακαδημαϊκό. Το Manchester στρέιτ μεν, αλλά χωρίς να αποφεύγει κάποιες στιγμές το μελόδραμα. Εξαίρετα δραστήριο το Moonlight, πανέμορφα φαντασμαγορικό και σινεματικό το La La Land, όμως σκηνοθετικά ο Γκίμπσον για άλλη μια φορά ήταν εντυπωσιακός. Κινηματογραφεί ρεαλιστικά το πεδίο της μάχης και ταυτόχρονα ούτε μπερδεύει, ούτε συγχύζει, ούτε κουράζει τον θεατή. Εκπληκτική καθαρότητα, σιγουριά και σκηνοθετική άνεση από έναν τύπο που χειρίζεται την κάμερα με εντυπωσιακή άνεση. Ναι, θρησκευτική και πατριωτική υπερβολή αλλά σκηνοθετικά… Hacksaw Ridge χωρίς σκέψη!

      

“Προβοκατόρικη” πρόβλεψη: La La Land

9 στις 10 φορές η “Καλύτερη Ταινία” κερδίζει και τη “Σκηνοθεσία”. Η 1 στις 10 έγινε πέρσι. Κι απ’ την άλλη, το La La Land μπορεί να χάνει στα σημεία (με μια ψύχραιμη ανάλυση) απ’ το καθάριο γύρισμα του Γκίμπσον, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα μας πέσει κι άσχημα να βραβευτεί η δροσερή αγάπη του Ντάμιεν Σαζέλ για τον κινηματογράφο. 

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Υποψήφιοι: Arrival, Fences, Hidden Figures, Lion, Moonlight

“Προβοκατόρικη” επιλογή: Hidden Figures

Τα πράγματα εδώ είναι τόσο, μα τόσο απλά. Προς Hidden Figures δεν κοιτάει κανείς γιατί το σενάριο δεν φωνάζει. Δεν χρησιμοποιεί φτηνή συγκίνηση (άνετα θα μπορούσε να πέσει στο τρυπάκι) ενώ κάνει μια πλήρη, έξυπνη και αστεία κριτική στον ρατσισμό φυλής και φύλου, μέσα από ένα τριπλό succes story. Τελικά δημιουργεί ένα (πολύ) όμορφο και αισιόδοξο φιλμ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Η ιστορία θα το δικαιώσει, η ακαδημία μάλλον θα το προσπεράσει όπως τόσα “ήσυχα” και χαρούμενα διαμάντια.

  

“Προβοκατόρικη” πρόβλεψη: Moonlight

Σεναριάρα! Δυνατό, χωρίς χαζά μελό και κουραστικά δράματα. Γυμνό και σκληρό στη βία (ψυχής και σώματος), ψύχραιμα ζεστό στις συναισθηματικές του στιγμές, αλλά πάντα στο προβληματικό του περιβάλλον. Το καλύτερο σενάριο μετά το Hidden Figures, θα προτιμηθεί λογικά λόγω δημοτικότητας. 

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Υποψήφιοι: Hell or High Water, La La Land, The Lobster, Manchester by the Sea, 20th Century Women

“Προβοκατόρικη” επιλογή: The Lobster

Γεγονός 1ο: Σαν ταινία δεν με τρέλανε. Γεγονός 2ο: Είναι η πιο έξυπνη ιστορία της χρονιάς και το παραμύθι με τα περισσότερα επίπεδα μέσα στη δεκαετία που διανύουμε. Μυθολογία, φαντασία, έρωτας και υπέροχες κοινωνικές αναλύσεις. Μην σας κουράζω τσάμπα, τα  ‘χουμε ξαναπεί. Λάνθιμε, χαλάλι σου!

“Προβοκατόρικη” πρόβλεψη: La La Land

Πραγματικά νομίζω πως σ’ αυτή την κατηγορία μετά τον Αστακό, το 20th Century Women είναι που αξίζει την προσοχή. Ωστόσο το σενάριο συχνά πυκνά καταντάει βραβείο που συμπαρασύρεται απ’ τα υπόλοιπα, και πιθανολογώ θα το πάρει η ταινία που θα πάρει και τα υπόλοιπα. Αυτά.