Τι έμεινε; (Κάνω πως δεν σε ακούω εσένα είρωνα εκεί πίσω που πέταξες “να γίνεις ελεγκτής, ρε μεγάλε.) Έμεινε η Γραμμή 2 του μετρό, η αντίστοιχη του Ηλεκτρικού και ο Υπερσιβηρικός.
Για τον τελευταίο δεν μου καλύπτει τα έξοδα το αφεντικό. Η διαδρομή με τον ΗΣΑΠ δεν με πολυψήνει (ακόμα), οπότε η Γραμμή 2 στεκόταν μπροστά μου και μου χαμογελούσε. Την πήρα από το χέρι και είπα να την πάω μια βόλτα να γνωριστούμε καλύτερα.
Ένας Προβοκάτορας κάνει one way την κόκκινη γραμμή του Μετρό σε ένα οδοιπορικό που θα σε κάνει να δεις διαφορετικά το αγαπημένο σου μέσο -> http://bit.ly/Metro_Grammi_2
Η γραμμή 2 του μετρό, συνδέει την Ανθούπολη με το Ελληνικό κι εγκαινιάστηκε στις 20 Ιανουαρίου 2000. Αρχικά έφτανε από το Σύνταγμα μέχρι τα Σεπόλια. Έκτοτε, όμως, έγιναν πέντε επεκτάσεις και σήμερα ενώνει την πόλη από το δυτικό μέχρι το νότιο και παραλιακό της μέτωπο. Τα πλέον πυκνοκατοικημένα τμήματα της, δηλαδή, μέχρι εκείνα που μπορούν ακόμη κι ανασαίνουν πολεοδομικά.
Κι όπως είναι λογικό, η αντίθεση αυτή αντικατοπτρίζεται άμεσα και σε όρους επιβατικού κοινού. Το διαπίστωσα με τρόπο εμφατικό στο οδοιπορικό που θα δείτε παρακάτω.
Οι σταθμοί μέχρι τον Άγιο Δημήτριο, δηλαδή οι στάσεις Ελληνικό, Αργυρούπολη, Άλιμος, Ηλιούπολη, πέρα από τραγικά πανομοιότυποι μεταξύ τους από αρχιτεκτονική άποψη, ήταν και οι 4 τόσο… ασύχναστοι που ο σταθμός Ελαιώνας της Γραμμής 3, φαντάζει μπροστά τους μαρτύριο για κάθε αγοραφοβικό.
Η κατάσταση αλλάζει απότομα στον Άγιο Δημήτριο, εκεί όπου το εμπορικό πολυκατάστημα δίνει μεγάλη κινητικότητα στο σταθμό και συνεχίζει σε φυσιολογικά επίπεδα μέχρι τη βαβούρα των μητροπολιτικών σταθμών Ακρόπολη-Σύνταγμα-Πανεπιστήμιο-Ομόνοια.
Από εκεί μέχρι το τέρμα της Γραμμής, οι επιβάτες φλερτάρουν με Προαστιακό, Εθνικό Σιδηρόδρομο και Ηλεκτρικό και καταλήγουν στο πολυσύχναστο Περιστέρι κι εν τέλει με την Ανθούπολη.
Ας τσουλήσουμε στις ράγες του, μήπως και γνωρίσουμε καλύτερα κάποια από τα μυστικά της…