Η τυχαιότητα έχει παίξει ανεκτίμητο ρόλο στη ζωή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Αν δεν είχε απαντήσει σε μια τυχαία αγγελία, ίσως σήμερα δεν θα έκανε πρεμιέρα το Maestro. Πήγαινε σχολείο όταν είδε την αγγελία για casting στη σειρά της Δήμητρας Παπαδοπούλου, Οι Απαράδεκτοι. Το κρατάμε αυτό και προχωράμε.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης γράφει πάντα ερωτικά δράματα. Έχει δεχθεί πολλές κριτικές ή αμφισβητησεις (όπως λέει εκείνος), τον κατηγόρησαν για αναμασήματα σειρών ή ταινιών, για συγκεντρωτισμό επειδή σκηνοθετεί, παίζει και γράφει το σενάριο, για πλοκές με κλισέ και στερεότυπα. Για όλα εκείνα δηλαδή που λειτουργούν ως πασπαρτού για την καρδιά ενός mainstream κοινού. Η αισθητική του Παπακαλιάτη αρέσει στις τηλεοπτικές μάζες. Αυτό είναι μια παραδοχή. Κι η αποδοχή του από τις μάζες του έχει εξασφαλίσει μια τεράστια επιρροή.
Ο Παπακαλιάτης είναι συνειδητοποιημένα αφοσιωμένος στη δουλειά του και τελειομανής. Κι αυτό φαίνεται σε μια πορεία 32 ετών. Δεν ήταν πυροτέχνημα. Δεν εγκλωβίστηκε στα ίδια και στα ίδια (όπως πολλά ελληνικά σίριαλ που μοιάζουν με σαπουνόπερες) και παραδόξως στις υποθέσεις του βλέπουμε να δίνεται χώρος στις κοινωνικές ζυμώσεις. Βάλαμε σε μια σειρά τους δέκα πιο επιδραστικούς ρόλους του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.
10. Οι Φρουροί της Αχαΐας
Πρώτο γύρισμα το 1991, κρατά το ρόλο του Βενιαμίν. Η σειρά προβλήθηκε το 1992 από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel. Στη σειρά έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση, η Μαρία Καβογιάννη και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης. Η υπόθεση είναι ατόφιο σαπούνι: Ο γυναικοκατακτητής Ζανής, διατηρεί ερωτικό δεσμό με την αισθησιακή εξαδέλφη του Μελιώ, αποκτά παιδί με τη Μάρθα σύζυγο του ζωγράφου Κωστή και κάνει “καλό μεσημεράκ騔 με την Σίντι, την Ιρλανδέζα γυναίκα του οινολόγου χημικού Στράτου Καζιάνη. Μελιώ δεν το πήρε καλά και τον στραγγαλίζει. Ζανής ο Στράτος Τζώρτζογλου και Μελιώ Βίλλη η Μιμή Ντενίση.
Ο Χριστόφορος μπήκε στο 7ο από τα 40 επεισόδια ως Βενιαμίν-Κωνσταντίνος Παπασάικας. Δεν μπορούμε να είμαστε αυστηροί με αυτή την ερμηνεία. Δεν την λες οσκαρικής σίγουρα.
9. Ντόλτσε Βίτα
Προσωπικά τον Χάρη (Χαρούλη για τους φαν) που έλεγε συνέχεια “τσάγια” θα τον έβαζα στην κορυφή. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είναι γεννημένος για να παίζει κωμικούς ρόλους αλλά θα σεβαστώ την αγάπη του στην ερωτική ίντριγκα. Είμαστε χρονικά στις περιόδους 1996-1997. Παίζει τον χαζοχαρούμενο γαμπρό που είναι απόφοιτος TEI που ήθελε να γίνει DJ και έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας. Με την Ασπασία (Μαρία Καβογιάννη) είχε μια υπέροχη σχέση.
Θα κάνουμε μια μικρή παρένθεση για να αναφέρουμε απλά ότι στην τηλεοπτική σειρά που έκανε απίστευτα νούμερα τηλεθέασης τη σεζόν 1998-1999, το “Άγγιγμα ψυχής”, ήταν παντρεμένος με τη Δήμητρα Ματσούκα.Αν είστε από αυτούς που μονότονα κατηγορούν τους δημιουργούς εξόφθαλμες μιμήσεις, η σειρά θυμίζει το σενάριο από “Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας”. Και φυσικά υπήρξε και ερωτική σκηνή Παπακαλιάτη-Ματσούκα.
8. Δέκα Μικροί Μήτσοι
Ο Τζίμης του “Πάμε Πλατεία”. Μια φράση που κρύβει μέσα της μια ολόκληρη κουλτούρα και μια εποχή. Όταν ξεκίνησε τους Μήτσους του Λάκη Λαζόπουλου ήταν 1992 και ο Χριστόφορος ήταν μόλις 17 ετών. Στους Μήτσους πήρε τα μαθήματα σωστής κωμωδίας από έναν βιρτουόζο του είδους (έχει γράψει ιστορία με την επιθεώρηση ο Λαζόπουλος από το 1979 που ανέβασε το “Κάτι τρέχει στα γύφτικα”).
Την ίδια σεζόν 92-93 έπαιξε και στις σειρές “Γυναίκες”, “Κωστής Παλαμάς”, “Αναστασία”, ενώ παράλληλα είχε έναν από τους βασικούς ρόλους στην σατιρική σειρά του Λάκη Λαζόπουλου.
7. Κλείσε τα Μάτια
Η σειρά που έκανε το Αθήνα-Λονδίνο να μοιάζει Παγκράτι- Κολιάτσου. Το σενάριο το λες και υπερβολικό. Ο Παπακαλιάτης είναι ο Φίλιππος που κάνει σχέση με τη μάνα και με την κόρη, η κόρη μένει κι έγκυος, κάνει έκτρωση, συγχωρεί τη μάνα. Ο κολλητός του τυφλώνεται και τα φτιάχνει με την αδελφή της κόρης , η μάνα παραμένει ερωτευμένη με Χριστόφορο-Φίλιππο. Αντίστροφη Αναστασία. Φίλιππος μπαίνει και φυλακή επειδή τραυματίζει σοβαρά πατέρα κόρης. Κόρη τα φτιάχνει με ψυχάκι που γνώρισε ο Παπακαλιάτης-Φίλιππος στη φυλακή, ψυχάκι απαγάγει κόρη κι αυτοκτονεί. Πέντε χρόνια μετά κόρη μεγαλώνει παιδί Παπακαλιάτη. Ο τυφλός βλέπει.
Αλλά, στο τέλος η μάνα ξυπνάει κι ανακαλύπτει ότι όλο αυτό που βλέπαμε είναι ένας εφιάλτης. Νόλαν, όχι αστεία. Τότε ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Παπακαλιάτειο δράμα. Η ερμηνεία ήταν κάπως στομφώδης. Εμείς περάσαμε ωραία δύο χρόνια (2002-2004). Πέμυ Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Άρης Σερβετάλης, Θάλεια Ματίκα, Κώστας Κάππας καιΧρήστος Λούλης στο καστ. Ωραία χρόνια.
6. Δύο μέρες μόνο
Χρονικά είμαστε στο 2005-2006. Πιστεύω ότι ξεκινά η περίοδος που ο Παπακαλιάτης βάζει στις σειρές του σκηνές από τις αγαπημένες του ταινίες. Το κάνει και ο Ταραντίνο. Το κάνουν όλοι. Τα νούμερα τηλεθέασης δεν ήταν τα αναμενόμενα.Ο Χριστόφορος είναι ο Άρης και πάλι παίζει με το ιψενικό τρίγωνο. Εδώ θυμάμαι πλάνα από Παρίσι. Ο Χριστόφορος είναι συγγραφέας που έχει παράνομο δεσμό με την Βίκυ Παπαδοπούλου ενώ έχει σχέση και με την Λήδα Ματσάγγου.
Να σημειώσουμε ότι βλέπουμε λεσβιακό ζευγάρι στην ιστορία. Και μπράβο του. Η σειρά ατύχησε αλλά ερμηνευτικά ο Παπακαλιώτης είναι πιο ώριμος. Χρήστος Λούλης, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σοφία Φαραζή, Αλεξία Καλτσίκη και Θέμις Μπαζάκα στο καστ. Αντικειμενικά μια ωραία δουλειά.Ναι, υπάρχουν σκηνές από το Vanilla Sky και το Closer. Ωραία σπίτια.
5. Η Ζωή μας μια βόλτα
Η πρώτη συγγραφική δουλειά του Παπακαλιάτη, βγήκε τον Οκτώβρη του 1999. Καταπληκτικό ντεμπούτο. Και τέλεια πλάνα από τα Χανιά. Πάντα βάζει αυτοβιογραφικά στοιχεία ο Χριστόφορος στα έργα του. Πέντε αδερφικοί φίλοι, ο Μιχάλης, ο Γιάννης, ο Πέτρος, ο Αποστόλης και η Άννα, μεγαλώνουν μαζί σ’ ένα χωριό έξω από τα Χανιά και σκοπεύουν να εγκατασταθούν στην Αθήνα μόλις αποφοιτήσουν από το Λύκειο. Ο Μιχάλης είναι ο Χριστόφορος κι εννοείται μπλέκει ερωτικά με μεγαλύτερη του γυναίκα.
Trivia: Η Γωγώ Μπρέμπου έπαιξε τον πρώτο της μεγάλο ρόλο, ο Χρήστος Λούλης έκανε την πρώτη του εμφάνιση. Ο Παπακαλιάτης είναι 24 ετών, σίγουρα έβλεπε Friends και κουβαλά ακόμη τα κωμικά γνωρίσματα των προηγούμενων υποκριτικών δουλειών του.
4. Τρεις ευχές
Μαριλίτα Λαμπροπούλου, ο Χριστόφορος σε “είδε” πριν τον Λάλο. Εδώ βλέπουμε την πρώτη δόση σκοτεινού μυστηρίου σε υποθέσεις του Παπακαλιάτη. Τρεις κολλητοί, ο ένας ασκούμενος δικηγόρος, ο δεύτερος είναι υπάλληλος σε ταξιδιωτικό γραφείο και ο τρίτος δουλεύει πορτιέρης σε μπαρ. Ένα τροχαίο τους αλλάζει τη ζωή. Πρώτη απόπειρα για να ξεφύγει από την τηλεόραση και να κάνει κάτι πιο κινηματογραφικό. Είμαστε 2002.
3. Να με προσέχεις
Έπος. Στο Mega το καλό. Προβλήθηκε τη σεζόν 2000-2001. Δημιουργός και πρωταγωνιστής της σειράς ήταν ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ενώ τη σκηνοθεσία της ανέλαβε η Μίρνα Τσάπα. Θρυλικό καστ με Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Σάννυ Χατζηαργύρη και Άννα Μονογιού. Είδαμε στον Αλέκο Αλεξανδράκη σε σειρά. Έγραψε τραγούδι ο Νίκος Πορτοκάλογλου για αυτή τη σειρά. Μπαίνουν στο πλάνο οι Παξοί. Το αγαπημένο μέρος του Παπακαλιάτη. Ο Αλέξανδρος, ο Κωνσταντίνος, η Ναταλία και η Μαριάννα χάνουν τους γονείς τους και μαθαίνουν πως δεν πρόκειται να κληρονομήσουν τίποτε, καθώς ο πατέρας τους ήταν χρεωμένος, αναγκάζονται να δουλέψουν, αφήνοντας πίσω τους την πολυτελή ζωή που είχαν. Η χαρά της AGB.
24 επεισόδια που ξαναβλέπονται άνετα και σήμερα. Ανατριχιαστικός Μαρκουλάκης και συγκλονιστικός Παπακαλιάτης να μαλώνουν για την ίδια γυναίκα.
2. Αν
Πείτε ό,τι θέλετε για το Slinding Doors. Έκοψε άπειρα εισιτήρια και κάναμε ουρές στα Village για να το δούμε. 2012. Ξέρουμε τι σημαίνει οικονομική κρίση και ο Χριστόφορος το γνωρίζει. Δυο ιστορίες βασισμένες σε υποθέσεις. Μια ιστορία αγάπης. Η Πλάκα και ένας σκύλος που τον λένε Μοναξιά. Δώσε στον Χριστόφορο dramedy και θα λάμψει. Ακόμα ψάχνουμε τα πλακάκια της κουζίνας του σπιτιού τους στην Πλάκα. Τον κατηγόρησαν οι κριτικοί ότι τίποτα στην ταινία δεν είχε φυσικότητα και για σκηνοθετική αφέλεια. Ρεκόρ εισιτηρίων στις αίθουσες. Αφηγητές της ιστορίας: η Μάρω Κοντού και ο Γιώργος Κωνσταντίνου. Του άρεσει του Χριστόφορου η Λάνα ντελ Ρέι. Και το μελόδραμα.
Ένας Άλλος Κόσμος
Αυτή είναι όντως μια καλή ταινία. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είχε τον Τζ. Κ. Σίμονς, αμέσως μετά το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου για το “Χωρίς Μέτρο”. Εκπληκτικός ο Μηνάς Χατζησάββας. Σοβαρό σενάριο. Η ερμηνεία της Μαρίας Καβογιάννη είναι ό,τι καλύτερο συνέβη ποτέ στο σύμπαν του Παπακαλιάτη. Ερμηνευτικά ο Παπακαλιάτης στην πιο ώριμη του φάση. Δεν είδαμε απλά αδιέξοδες ερωτικές ιστορίες. Είδαμε τον ρατσισμό στην οικογένεια της διπλανής πόρτας και το οικονομικό αδιέξοδο της μέσης ελληνικής οικογένειας.