Ο Calvin Klein ενδέχεται να είναι ο οίκος μόδας με τις περισσότερες «αποσυρμένες» διαφημίσεις και καμπάνιες. Όπως εκείνη την ακόμα και σήμερα αμφιλεγόμενη, όπου τα μοντέλα φαίνεται σαν να περνούν από κάποιου είδους ανατριχιαστική οντισιόν. Τώρα έρχεται και η Kate Moss να επιβεβαιώσει με τον τρόπο της αυτό το κάπως προβληματικό κλίμα, μιλώντας για μια τραυματική εμπειρία που είχε για τη δημιουργία ενός βίντεο/καμπάνια για τη σειρά εσωρούχων του brand. Κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι για χρόνια η Kate Moss αποτελεί ένα rock icon, ένα σιωπηλό σύμβολο ενός ακραίου lifestyle εμποτισμένου από τα καλά και τα άσχημα του concept -πλέον- 90s.
Στην καμπάνια αυτή, εκείνη και ο Mark Wahlberg καλούνται να κάνουν ότι καλείται να κάνει κάθε δημόσιο πρόσωπο που διαφημίζει επώνυμα προϊόντα: να αυξήσει τις πωλήσεις του δημιουργού. Σε ένα ασπρόμαυρο βίντεο, ο Walberg, βασισμένος σε μια κάπως «ντοπαρισμένη» ματσίλα, μιλά στην κάμερα, προβάλλει το γραμμωμένο σώμα του και γύρω του, σαν δορυφόρος κινείται η πολύ νεαρή Moss. Ο ρόλος της ουσιαστικά είναι αυτός του prop. Του χωρίς σουτιέν prop. Δεν είναι τυχαίο που η ίδια σε πρόσφατη συνέντευξή της δήλωσε πως ένιωσε να αντικειμενοποιείται σε εκείνο το γύρισμα.
Ως καλεσμένη της Lauren Laverne στο BBC Radio 4, η Kate Moss μοιράστηκε αρκετές από τις αναμνήσεις της από εκείνη την καμπάνια. «Όχι πολύ καλές αναμνήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά. Περιέγραψε τον Wahlberg ως «πολύ μάτσο» και είπε πως ένιωσε λες και το γύρισμα «αφορούσε μόνο εκείνον. «Εκείνος είχε μεγάλη συνοδεία. Εγώ ήμουν απλώς αυτό το μοντέλο», τόνισε. Η Laverne τη ρώτησε αν ένιωσε πως τη μεταχειρίζονται σαν ένα αντικείμενο, με τη Moss να απαντάει πως «ναι, εντελώς. Και ευάλωτη και φοβισμένη. Νομίζω πως έπαιξαν με την ευαλωτότητά μου», είπε, ενώ πρόσθεσε πως ο ίδιος ο Clain λάτρευε το γεγονός πως ήταν νέα και αθώα. Το αν αυτό σαν φράση, σαν παραδοχή, σαν φιλοσοφία είναι προβληματικό από μόνο του, το αφήνουμε στην κρίση σας.
Μια κακή δουλειά, θα σκέφτεστε. Σωστά; Πολλές φορές μια κακή δουλειά παίρνει μια κακή ψυχοσωματική τροπή. Η ίδια η Kate Moss σε συνέντευξή της στο Vanity Fair, το 2012, είχε δηλώσει πως μετά από αυτή την εμπειρία έπαθε νευρικό κλονισμό. «Δεν ένιωθα καθόλου ο εαυτός μου. Αισθάνθηκα πολύ άσχημα αγκαλιάζοντας εκείνον τον ελκυστικό άντρα. Δεν μου άρεσε. Δεν μπορούσα να σηκωθώ από το κρεβάτι για δυο εβδομάδες. Νόμιζα πως θα πέθαινα», είχε πει. Οχτώ χρόνια αργότερα, ο ίδιος ο Wahlberg δέχεται ερώτηση για εκείνη την καμπάνια. Το 2020, μιλώντας στον Guardian, ανέφερε: «Νομίζω πως ήμουν λίγο τραχύς. Κάπως έκανα τα δικά μου. Ο δημοσιογράφος είχε φροντίσει να τον ενημερώσει πως η Moss είχε βρει τη φωτογράφιση και το γύρισμα πολύ δυσάρεστη εμπειρία. «Δεν ήμουν πολύ εκλεπτυσμένος. Ας πούμε αυτό», κατέληξε.
Η Kate Moss του απόμακρου coolness δεν έγινε ποτέ γνωστή ή αποδεκτή για τις τοποθετήσεις, τις εμπειρίες, τις απόψεις της. Δεν πήρε ποτέ καλέσματα για talk shows και συνεντεύξεις. Για πολλούς, αυτό είναι και ό,τι διαφύλαξε το coolness της. Η -ας την πούμε- αινιγματική της σιωπή, την οποία έσπασε σε αυτή της τη συζήτηση. Μίλησε για ένα casting στα 15 της μόλις χρόνια, όπου της ζητήθηκε να βγάλει το σουτιέν της. «Γιατί να το βγάλω αφού θα με προσλάβετε να τα φοράω;» είχε απαντήσει με την αβίαστη ειλικρίνεια των 15. Μια ειλικρίνεια που κόβει τεχνηέντως η μόδα, ως βιομηχανία, σε όποιον θέλει να εισέλθει σε αυτή. Και να μείνει.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι η Moss αποδείχτηκε μια υπομονετική παίκτρια της βιομηχανίας ο λόγος για τον οποίο έμεινε πιστή στη σιωπή. Αλλά και το ότι για χρόνια ήταν γνωστή ως μια rockstar των 90s, με εθισμούς στα ναρκωτικά, με σκάνδαλα κοκαΐνης να την κυνηγούν για χρόνια. Και το να στριμώχνεις ένα μοντέλο για τέτοιες εμπειρίες (για κάποιους ατασθαλίες) τις περισσότερες φορές φτάνει στα όρια του bullying. Και συνήθως τα θύματα bullying βρίσκουν καταφύγιο στη σιωπή.