H Μπρίτνεϊ πουλάει. Κι αυτό είναι προφανές είτε από θέματα σε ντεμέκ ειδησεογραφικά site που κάνουν κρα για μια γυμνη φωτογραφία (γιατί ξέρουν ότι θα κλικάρεις) και σε πρωινάδικα που δεν έχουν πραγματικά θέματα να παίξουν και αναπαράγουν Instagram αναρτήσεις διασημοτήτων. Έχουν βγει πολλά ντοκιμαντέρ για τη ζωή της, Framing Britney Spears, Controlling Britney Spears και Britney vs Spears. Ναι, πουλάει.
Το ντοκιμαντέρ του Netflix είναι άβολο. Δίνει το λόγο σε προβληματικές/αμφιλεγόμενες φιγούρες από το παρελθόν της τραγουδίστριας για να πουν τη δική τους ιστορία. Κι αυτό δεν λέγεται ντοκιμαντέρ αλλά κουτσομπολιό. Η Μπρίτνεϊ δεν μπορούσε να ελέγχει τη ζωή της από το 2008. Από τότε που ο πατέρας της έγινε ο νόμιμος κηδεμόνας της τόσο για την οικονομική όσο και για την προσωπική της ζωή, η οποία, σύμφωνα με την Σπίαρς, έγινε ένα και το αυτό, υπονοώντας ότι η επιτήρηση/κηδεμονία/αιχμαλωσία/επιτροπεία την έκανε προϊόν και όχι άτομο.
Το ντοκιμαντέρ των New York Times, Framing Britney Spears, έβαλε τις δημόσιες εικόνες της τραγουδίστριας (όταν ξύρισε το κεφάλι της, όταν την έβαλαν παρά τη θέλησή της σε ψυχιατρική κλινική) σε ένα νέο meta #MeToo πρίσμα. Αντιληφθήκαμε ότι ο Τύπος ήταν κακοποιητικός με την εύθραυστη γυναίκα που βίωνε κάτι τραυματικό υπό το συνεχές βλέμμα των παπαράτσι. Κι αυτό επιδείνωσε την ψυχική της υγεία. Μετά την προβολή του η ίδια η Μπρίτνεϊ δήλωσε στο Instagram ότι ντράπηκε για την εικόνα της και έκλαιγε για δυο εβδομάδες.
Το Μάη, είδε το φως το ντοκιμαντέρ του BBC, The Battle for Britney: Fans, Cash, and a Conservatorship. Tι είπε η άμεσα ενδιαφερόμενη όταν το είδε; «Είναι υποκριτικό». Όλοι θέλουν να βγάλουν λεφτάκια από την Σπίαρς, ειδικά μετά την άρση της υποχρεωτικής εποπτείας. Η Σπίαρς κατέθεσε δικαστικά έγγραφα τον Αύγουστο του 2020 ζητώντας να απομακρυνθεί από την εποπτεία ο πατέρας της, Jamie Spears. Κι έκτοτε βλέπει τη ζωή της σαν ένα ριάλιτι στην τηλεόραση.
Δεν μαθαίνεις τίποτα καινούργιο με το ντοκιμαντέρ του Netflix. Δεν είναι και ιδιαίτερα καλογυρισμένο. Ακολουθεί μια κλισέ χρονολογική αφήγηση. Βλέπεις το διαζύγιο με τον Federline και μάλλον θυμίζει πρωτοσέλιδο Daily Mail/Πρώτο Θέμα η παρουσίαση. Tabloid. Οι δύο δημιουργοί κάνουν κάτι πραγματικά αχρείαστα κοντινά στα χέρια τους όταν κολλούν ετικέτες ονομάτων σε φωτογραφίες με τους βασικούς πρωταγωνιστές. Jenny Eliscu κι Erin Lee Carr κρίμα. Αλλά, πιθανότατα δεν μπορούσατε και καλύτερα.
Πόσο βοηθά την Σπίαρς να βλέπει τον Adnan Ghalib ή τον Sam Lufti να μιλούν για εκείνη; Ο τελευταίος έδινε ναρκωτικά στην Σπίαρς και ο πρώτος ήταν ένας παπαράτσι που την κυνηγούσε για ένα κλικ και κατέληξε περιστασιακός φίλος της. Ο Sam Lufti είναι ένα πρόσωπο που επιμένει ότι λειτούργησε ως ο αποδιοπομπαίος τράγος. «Όταν σε κατηγορούν ότι ναρκώνεις την μεγαλύτερη σταρ του κόσμου παίρνουν την αστυνομία, όχι το TMZ” ακούγεται να λέει στο ντοκιμαντέρ.
Ουσιαστικά το ντοκιμαντέρ αυτό επιβεβαιώνει όλα όσα έχουν ήδη βγει στην επιφάνεια από τις ακροαματικές διαδικασίες. Η Σπίαρς ήθελε να ξεφύγει από την εποπτεία του πατέρα της. Είναι θύμα κακοποίησης. Και πολλές διαγνώσεις για την ψυχική της υγεία έχουν μάλλον γίνει για να την κρατούν σε καθεστώς ομηρίας. Πώς είναι δυνατόν μια νέα γυναίκα να έχει άνοια; Και να μην έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται τις οικονομικές της υποθέσεις; Πώς μπορεί να διαγνωστεί κάποιος με άνοια και αμέσως μετά να λάβει μέρος σε γυρίσματα του How I Met Your Mother;
Το πιο άβολο σημείο του ντοκιμαντέρ είναι η αποκάλυψη ότι την περίοδο που η Μπρίτνεϊ Σπίαρς ήταν κριτής στο The X Factor το 2012, μια συμφωνία που απέφερε 15 εκατομμύρια στον κηδεμόνα της, εκείνη έπρεπε να παίρνει μεγαλύτερες δόσεις των φαρμάκων της για να αποδίδει καλύτερα.
Η κηδεμονία τερματίστηκε. Η Μπρίτνεϊ Σπίαρς εξακολουθεί να είναι στο προσκήνιο. Καθημερινά την κυνηγούν παπαράτσι για μια φωτογραφία της. Κι αυτό παραμένει προβληματικό. Ας την αφήσουμε ήσυχη να τα βρει με τον εαυτό της.