Στεναχώρια… Αυτό ήταν το κυρίαρχο συναίσθημα που προέκυψε αφού διάβασα την συνέντευξη του Θοδωρή Δρακάκη στο περιοδικό “People”. Θα εξηγήσω τους λόγους.
Καταρχήν, o Θοδωρής Δρακάκης ήταν απο τους πρώτους ανθρώπους που συνάντησα στο «γιαπί» διαμέρισμα, που επρόκειτο να στεγάσει την τηλεόραση του ANT1 τον Οκτώβριο του 1989. Ήταν ένα κεφάτο αγόρι, πειραχτήρι, με μια… τάση αρρωστοφοβίας (σε σημείο που να προκαλεί πολύ γέλιο, όταν τα βράδια καθόμασταν στο μπαρ δίπλα από την είσοδο του σταθμού με τον Δημήτρη Σταυρόπουλο, τον Τάσο Ζορμπά, την Μαρία Παπαπαναγιώτου, την Μάρω Λεονάρδου, τον Γιώργο Νταούλη, τον Γιώργο Φρίμη και ο Θοδωρής μας περιέγραφε τους πόνους στην καρδιά που ένιωθε συχνά-πυκνά ή που νόμιζε τότε ότι ένιωθε) .
Τον Σταμάτη Μαλέλη τον γνωρίσα επίσης εκείνη την περίοδο όταν ήρθε στον «υπό σύσταση ΑΝΤ1» για να καλύπτει ρεπορτάζ του ΠΑΣΟΚ. Με τον Σταμάτη συμπορευτήκαμε επαγγελματικά καμιά 12αριά χρόνια. Αρχικά στον ΑΝΤ1, στη συνέχεια στον ΣΚΑΪ (εκείνος ως διευθυντής ειδήσεων κι εγώ ως δημοσιογράφος-παρουσιάστρια δελτίων ειδήσεων και εκπομπών και ρεπόρτερ). Μέχρι που κάποια στιγμή με δική του προτροπή ανέλαβα να παρουσιάσω νυκτερινό πρόγραμμα. Εκείνος επέμενε να ξεκινήσω το «Κόκκινο Βελούδο» με σκηνοθέτη τον Βασίλη Θωμόπουλο. Η καθημερινή πολύωρη τριβή μας, χρωματίστηκε απ’ όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Δεν ξεχνάω ποτέ την στιγμή που άκουσα στο αυτί μου την φωνή του μέσα από το «ακουστικό» το απόγευμα που ο ΣΚΑΪ θα εξέπεμπε για πρώτη φορά. Ήταν 21 Σεπτεμβρίου του 1993 στις πέντε και μισή. Εγώ νόμιζα ότι έμπαινα για «πρόβα»… Όταν κάθισα και άκουσα την αντίστροφη μέτρηση ο Μαλέλης μου είπε: «Κούκλα μου, καλή επιτυχία, σε δύο δευτερόλεπτα βγαίνουμε αέρα. Δεν είναι πρόβα Νανά, ο ΣΚΑΪ εκπέμπει… 2, 1, μπράβο σε όλους παιδιά! Είμαστε στον αέρα! Νανά μιλάς».
Ναι, τότε ήταν σαν να φέρναμε στον κόσμο ένα παιδί. Θυμάμαι αγωνίες που ζήσαμε όλοι μαζί, θυμάμαι την μέρα που το δελφίνι έκοψε τα πόδια του Βασίλη Δοσούλα, ο Μαλέλης δεν άντεχε να δει τ’ αμοντάριστα πλάνα, θυμάμαι το «Ωνάσειο», τις κηδείες του Κωνσταντίνου Καραμανλή, της Αλίκης Βουγιουκλάκη, της Μελίνας Μερκούρη, θυμάμαι τα Ίμια… Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω, που λένε. Θυμάμαι και τις συγκρούσεις μας. Θα ήταν αδύνατον να μην υπήρχαν. Ξαναβρεθήκαμε στο STAR, πάλι ως γενικός διευθυντής εκείνος, όταν εγώ παρουσιάζα την εκπομπή «Έχω Θέμα», τότε που είχαμε κάνει μια τεράστια έρευνα για τις κακοποιήσεις παιδιών στην Ελλάδα.
Επαγγελματικά τον Μαλέλη θα τον χαρακτήριζα «σατανικά ευρηματικό». Τα « παράθυρα» που δημιούργησε στον ΣΚΑΙ, ήταν δική του «πατέντα», καθώς δεν είχαμε τα μέσα παραγωγής για να καλύψουμε ένα 24ωρο ενημερωτικό σταθμό με ρεπορτάζ, βίντεο και συνεχόμενες απ’ ευθείας συνδέσεις. Τον Σταμάτη, μόνο εύκολο άνθρωπο δεν θα τον χαρακτήριζα. Ικανό μεν, ιδιαίτερο όμως. Θυμάμαι στις αρχές του ΑΝΤ1 που είχε μπει στο στούντιο για να «γράψει» μια εκπομπή με τον διευθυντή τότε του ραδιοφώνου και λίγο πριν τελειώσει η εκπομπή βγήκε εξουθενωμένος, ημιλιπόθημος και κάτασπρος. Δεν μπορούσε το στούντιο! Χρόνια αργότερα μάθαμε για την κατάθλιψη και τις κρίσεις πανικού που τον πιάνανε. Τη δεκαετία του ’90, τον θεωρούσα πολλές φορές «απόκοσμο».
Είχε ένα φίλο κολλητό τότε στον ΣΚΑΪ, τον Νίκο τον Χρυσαφόπουλο. Εξαιρετικά μορφωμένο άνθρωπο, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ και καταπληκτικό δημοσιογράφο. Ο Νίκος έφυγε νωρίς… Θυμάμαι, όμως, την εμπιστοσύνη του Νίκου στην στρατηγική που επέλεγε ο Σταμάτης απέναντι στον ανταγωνισμό. Όταν «στράβωνε» ο Μαλέλης, έκανε ο Χρυσαφόπουλος πίσω. Μια εποχή, είχε φτάσει «αξημέρωτα» ο Μαλέλης στον σταθμό και κοίταζε «σαν την κουτσομπόλα», τα δευτερόλεπτα καθυστέρησης των εμπλεκομένων στην σύσκεψη την πρωινή για τα δελτία. Μια σύσκεψη που ξεκινούσε στις 9 και μισή. Ο Νίκος έμενε Πειραιά, σχετικά κοντά με τον ΣΚΑΙ και φυσικά ως αρχισυντάκτης ο Χρυσαφόπουλος έπρεπε να είναι πιο νωρίς από τον Μαλέλη. Βλέποντας λοιπόν την Αλέκα την Καρρά, την γραμματέα του Σταμάτη τότε, να μας καλεί έναν-έναν να δηλώσουμε «παρών ή παρούσα» για να ξεκινήσει η σύσκεψη, τηλεφώνησα στον Νίκο και του είπα σχεδόν «να τσακιστεί να έρθει γιατί ο Σταμάτης είχε νεύρα». Από το τρεχαλητό του ο Νίκος έφτασε στον ΣΚΑΙ φορώντας δύο διαφορετικά παπούτσια! Αν και ήταν «κολλητοί» στο σταθμό, μετρούσε μόνο η απόδοση του καθενός για τον Μαλέλη. Τα γλέντια ξεκινούσαν πολύ μετά. Το ίδιο έκανε και με τον Θόδωρο Στίνη, με τον Γιώργο Ψύλλια, με τον Βασίλη Παπαδρόσο και με το Θοδωρή Μιχόπουλο.
Δεν θυμάμαι να υπήρχε κάποιος που να μην συγκρούστηκε. Σημασία όμως είχε το αποτέλεσμα. Ο Μαλέλης ήταν εκείνος που «έσπρωξε» την Μαλβίνα να παρουσιάσει το πιο ανατρεπτικό δελτίο ειδήσεων το «Μαλβίνα live»! Τώρα, αν πιστεύετε όσοι διαβάζετε ότι ήταν εύκολο να πορευτεί ένας διευθυντής ειρηνικά με τους: Γιώργο Τράγκα, Νίκο Κακαουνάκη, Έλλη Στάη, Λιάνα Κανέλλη, Νίκο Ευαγγελάτο, Μανώλη Καψή, Θέμο Αναστασιάδη, Κώστα Τσαρούχα, Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, Μαλβίνα, Άννα Παναγιωταρέα, Μητσικωσταίους, Δημήτρη Σταυρόπουλο, Δημήτρη Μάρκο, Αγγελική Νικολούλη, την αφεντιά μου και άλλους πολλούς… Απλό δεν το λες!
Διαβάζοντας λοιπόν την συνέντευξη του Θοδωρή, που για μένα πάντα θα παραμένει στην καρδιά μου ως το πειραχτήρι που γνώρισα το φθινόπωρο του 1989, θέλω να επικοινωνήσω τα εξής:
Α) Οι περισσότεροι, εξαιτίας του τρόπου διατύπωσης ότι «ο Σταμάτης όποια περνούσε την έβαζε στο δελτίο» είναι πολύ εύκολο να πιστέψουν ότι το κριτήριο του Μαλέλη για το ποια θα ήταν παρουσιάστρια του δελτίου ειδήσεων ήταν μόνο «αντιεπαγγελματικό». Θυμίζω, λοιπόν, ότι οι γυναίκες δημοσιογράφοι που παρουσιάσαμε δελτία την εποχή που ήταν διευθυντής στον ΣΚΑΪ ο Σταμάτης ήταν οι εξής: Η Έλλη Στάη, η Λιάνα Κανέλη, εγώ, η Πηνελόπη Γαβρά, η Αλεξάνδρα Καπελετζή και η σύζυγος του Θέμου Αναστασιάδη. Στο STAR ήταν η Ελένη Τσαγκά, η Ελεονώρα Μελέτη, η Χριστίνα Λαμπίρη, η Ράνια Τραγώμαλου, η Iωάννα Βάσσου (με καταγωγή απο την Θεσσαλονίκη, παντρεμένη μ’ ένα καταπληκτικό άνθρωπο), για ένα μικρό διάστημα η Δέσποινα Μανδελενάκη, σύζυγος του ηχολήπτη Νίκου Παναγοηλιόπουλου και η Κατερίνα Παπακωστοπούλου -η οποία προϋπήρχε και ως ρεπόρτερ και ως παρουσιάστρια- του Σταμάτη Μαλέλη. Οι άντρες, τώρα, που ανέδειξε ο Σταμάτης ήταν οι Νίκος Ευαγγελάτος, Γιώργος Λιάγκας, Παναγιώτης Στάθης και Θέμης Μάλλης. Όσον αφορά στις κυρίες που προανέφερα και επειδή η «πιάτσα μας» είναι «μια πλατεία μικρού χωριού», καμία δεν ήταν «τόσο περαστική» που η «μεγαλοψυχία» του Μαλέλη να την έχρισε παρουσιάστρια δελτίου….
Β) Ο Θοδωρής Δρακάκης δεν έχει καταγραφεί επίσης σε κανενός την μνήμη, ως ένας δημοσιογράφος-παρουσιαστής που «διέσυρε» την ενημέρωση. Και αυτό το γράφω γιατί , ο ίδιος επισημαίνει ότι ήταν «λάθος του» που παρουσίασε κεντρικό δελτίο ειδήσεων επί εποχής Σταμάτη. Θοδωρή μου, δεν το θυμάται κανείς, πίστεψέ με.
Γ) Το ότι εργάζεσαι πίσω απο τις κάμερες, μεταξύ μας το θεωρώ λυτρωτικό. Προσωπικά το επιδιώκω απο το 2005 και μερικές φορές “έκατσε” και αυτό με έκανε πολύ ευτυχισμένη. Το βρίσκω υπερβολικά βαρετό, για είκοσι χρόνια, να είναι «βιδωμένος» ένας άνθρωπος σε μια θέση.
Δ) Τούτη την στιγμή την χρονική, που η «πιάτσα μας» Θοδωρή μου έχει χτυπηθεί αλύπητα και μετά απο 26 χρόνια που κάνω την πασαρέλα μου και εγώ σε δαύτη με το όποιο κόστος, νομίζω ότι ακόμη και αν νιώθεις μεγάλη απαξίωση και πίκρα από έναν άνθρωπο, το μόνο που επιτυγχάνεται με τέτοιου είδους «ξέσπασμα», είναι να νομιμοποιήσεις όλους εκείνους που μας χαρακτηρίζουν «γυφταριό» και απ’ όσο σε ξέρω, μόνο αυτό δεν ήθελες να κάνεις.
Και για το τέλος…
Επειδή όλοι κρινόμαστε απο τους τηλεθεατές, εκείνοι γνωρίζουν πολύ καλύτερα ποιοι στην «πιάτσα μας» είναι επαγγελματίες, σεμνοί, «καβαλημένοι», ματαιόδοξοι, μισάνθρωποι, ανθρωποδιώχτες, «παπαγαλάκια», έγκυροι και «τσακλοκούδουνα».
Επιλέγω απο την συνέντευξη στο people τα σημεία που αποτέλεσαν αφορμή για τον σχολιασμό μου…
Συγκεκριμένα ο γνωστός παρουσιαστής του Star είπε: «Το να μπεις πίσω από τις κάμερες δεν είναι κακό. Όπως πολύ καλά έλεγα το δελτίο μου, έτσι πολύ καλά μπορώ να φτιάξω κι ένα δελτίο, κι ας το εκφωνούν άλλοι. Δεν είναι αναγκαίο καλό να είσαι μπροστά από την κάμερα. Βέβαια, με στενοχώρησε το γεγονός ότι δεν είμαι μπροστά από την κάμερα, αλλά πιστεύω ότι ακόμα μπορώ να δώσω πολλά. Κι αυτό, αύριο ή μεθαύριο, μπορεί να αλλάξει πάλι. Την καριέρα μου την έχω κάνει, αλλά μπορεί αύριο να θελήσω να κάνω κάτι άλλο. Το τελευταίο μου δελτίο ήταν στις 8 Ιουνίου του 2013. Παρέμεινα στο Star, είμαι είκοσι χρόνια σε αυτό το κανάλι, τους εμπιστεύομαι και με εμπιστεύονται και ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου να φύγω και να πάω αλλού.»
Για το αν αληθεύει πως τους έκαναν προτάσεις από όλα τα κανάλια, ο Θοδωρής Δρακάκης είπε: «Αυτό ισχύει, με τίμησαν όλοι οι σταθμοί και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Όμως ποτέ δεν σκέφτηκα να φύγω από το Star και την προστασία της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Είμαι ευγνώμων απέναντί τους, όπως και στον πρόεδρο του καναλιού, Πάνο Κυριακόπουλο. Για όλα! Η επιλογή μου είναι να μη φέρομαι ποτέ σκάρτα σε αυτούς που μου φέρθηκαν καλά. Ένα λάθος μου ήταν το ότι αποδέχτηκα να παρουσιάσω το κεντρικό δελτίο επί Σταμάτη Μαλέλη.», ενώ πρόσθεσε: «Όταν έφυγε ο Αιμίλιος Λιάτσος, ο Μαλέλης μού ζήτησε να μεταφερθώ στο κεντρικό δελτίο και το έκανα για να βοηθήσω το κανάλι μου. Απ’ ό,τι κατάλαβα μετά, αυτό δεν εκτιμήθηκε από τον κύριο Μαλέλη.»
Για το αν μιλάει σήμερα με τον Σταμάτη Μαλέλη που κάποτε είχαν φιλικές σχέσεις: «Δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση! Με είχε στηρίξει και με είχε βοηθήσει, γιατί πίστευε ότι στο πρόσωπό μου θα έβρισκε κάποιον που θα τον στήριζε και δεν θα τον υπονόμευε τη δύσκολη στιγμή. Αυτό δεν το έκανα ποτέ και σε κανέναν. Ο Σταμάτης Μαλέλης, που πάντα καλά να είναι ο άνθρωπος, δεν είναι άξιος εμπιστοσύνης. Μπροστά στο συμφέρον του δεν υπολογίζει τίποτα.»
Αισθάνεται αδικημένος;
«Όχι. Ίσα ίσα. Στην καριέρα μου τα έκανα όλα. Από εφημερίδες και ραδιόφωνο, μέχρι ενημερωτικά, αλλά και lifestyle δελτία ειδήσεων.»
Πώς του φάνηκε η μετάβαση από τα αμιγώς ενημερωτικά δελτία στα lifestyle που ξεκίνησε το Star;
«Καταρχήν, κι εδώ έχει γίνει μία παρανόηση. Θα μου επιτρέψει ο «φίλος» μου, ο Σταμάτης Μαλέλης, να διεκδικήσω την πατρότητα του lifestyle στα δελτία, αφού το ξεκίνησα το 1999 και εκείνος ήρθε στο κανάλι το 2001. Τότε παίζαμε κανονικό ενημερωτικό δελτίο και στο τέλος είχαμε ένα μικρό κομμάτι lifestyle. Όμως, το lifestyle που παίζαμε είχε ένα επίπεδο. Παίζαμε βιντεοκλίπ, κάποια είδηση καλλιτεχνική κ.λπ. Αυτό το δελτίο χάριζε επί χρόνια την πρωτιά στο Star, με 30% και 35% σε καθημερινή βάση. Κι αυτό το ξέρουν όλα τα κανάλια. Μετά ήρθε ο Μαλέλης και όλο αυτό εκφυλίστηκε. Μπήκαν τα «μαϊμουδάκια», τα καρτούν, τα άσχημα σχόλια για τους καλλιτέχνες. Όλο αυτό ήταν λάθος του. Όποιον γνώριζε τον έβαζε στο δελτίο. Μάλλον, όποια γνώριζε την έβαζε στο δελτίο του. Εγώ πάντα ήθελα να κρατάω το μέτρο και να κάνω το δελτίο μου σαν να είναι μία εφημερίδα. Να τα έχει όλα, όπως τα έχουν οι κυριακάτικες εφημερίδες. Και το lifestyle, αλλά με μέτρο.»