Όπως ήδη γνωρίζετε πολλοί από εσάς, τα όσα εμφανίζονται στον τοίχο σας στο Facebook δεν προκύπτουν βάση χρονολογικής σειράς των όσων ποστάρουν οι φίλοι σας. Ούτε βεβαίως, αποτελούν προϊόν της τύχης. Τα πάντα, αντιθέτως, καθορίζονται από έναν μυστήριο και πανίσχυρο αλγόριθμο τον οποίο τα τσακάλια της εταιρείας αντιμετωπίζουν ως το ιερό τους δισκοπότηρό.
Ο αλγόριθμος αυτός λαμβάνει υπόψη κάποιες λέξεις-κλειδιά. Όταν ένας χρήστης χρησιμοποιήσει τις λέξεις αυτές, τότε ο αλγόριθμος “σπρώχνει” τα ποσταρίσματά τους σε ολοένα και περισσότερα newsfeed.
Πρόσφατη έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο New York Magazine, εντόπισε τη βασικότερη λέξη-κλειδί. Aυτήν που αν τη χρησιμοποιήσεις στις ενημερώσεις σου, θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να τις δεις να εμφανίζονται στους τοίχους κάποιου φίλου.
Και η λέξη αυτή είναι το «συγχαρητήρια». Μια λέξη με θετικό πρόσημο που αν μη τι άλλο ιντριγκάρει και εξάπτει την περιέργεια του χρήστη να “τσεκάρει” το λόγο που προκάλεσε τα… συγχαρηλίκια.
Όπως και να έχει, η συγκεκριμένη λέξη εκπληρώνει στο μέγιστο βαθμό την στοχοθεσία της υπηρεσίας: Το να προκαλείται δηλαδή μπούγιο γύρω από ένα status το οποίο με τη σειρά του θα συγκεντρώνει δεκάδες, εκατοντάδες ή και χιλιάδες ακόμα likes, σχόλια και κοινοποιήσεις. Του κλικ το κάγκελο, με λίγα λόγια!
Βέβαια, αν η υπηρεσία δει ότι η χρήση της λέξης «συγχαρητήρια» γίνεται από πολλούς χρήστες χωρίς να συντρέχει κάποιος πραγματικός λόγος απλώς και μόνο για να… ψαρέψει ενδιαφέρον, τότε είναι σε θέση να «πειράξει» τον αλγόριθμό της κατά το δοκούν και να του δώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές με άλλες λέξεις-κλειδιά.
Το νου σας, λοιπόν, μην αρχίσετε και ανεβάζετε ενημερώσεις του στιλ “Αιωνία σου η μνήμη Τάδε Ταδόπουλε…. Συγχαρητήρια“, γιατί καήκαμε!