Το πρόβλημα είναι το ίδιο και παντού, σε κάθε μεγαλούπολη. Από την Αθήνα και το Λονδίνο, μέχρι το Πεκίνο και τη Νέα Υόρκη, όπου ο πληθυσμός στην πλειοψηφία του επιμένει να κάνει υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου αντί να μοιράζεται με άλλους τις διαδρομές (βλέπε car-pooling), να χρησιμοποιεί M.M.M και εναλλακτικά μέσα μετακίνησης όπως το ποδήλατο.  

Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί της επιβαρυμένης κατάστασης. Πριν από ένα μήνα καταγράφηκε στους δρόμους του Σάο Πάολο της Βραζιλίας κίνηση η οποία αθροιστικά έφτανε τα 344 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή, το Χάρβαρντ αναφέρει ότι στις 83 μεγαλύτερες αστικές περιοχές των ΗΠΑ, η κυκλοφοριακή συμφόρηση προκάλεσε το 2010 περισσότερους από 2.200 πρόωρους θανάτους και επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 18 δις δολάρια.

Προσθέστε στα παραπάνω, το οικονομικό κόστος των χαμένων εργατοωρών και των καθυστερημένων μεταφορών. Και, βεβαίως βεβαίως, τα πολυσυζητημένα και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά βάρη που προκαλούνται από την ανεξέλεγκτη χρήση του αυτοκινήτου.

Το BBC, καταπιάστηκε με το δομικό αυτό πρόβλημα. Συγκέντρωσε διάφορες έρευνες που σχετίζονται με την κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς επίσης και τις καινοτόμες εκείνες ιδέες που έχουν εκπονηθεί από κρατικούς και μη φορείς ανά τον κόσμο και στόχο έχουν να λύσουν το γόρδιο δεσμό της.

  • Μερικές πόλεις προσπαθούν να διαχειριστούν τη ροή των αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας συστήματα με αισθητήρες που ενημερώνουν τους οδηγούς για διαθέσιμες θέσεις παρκαρίσματος.


     
  • Η ισραηλινή start-up Waze, η οποία εξαγοράστηκε πέρυσι από την Google, χρησιμοποιεί το crowdsourcing και διαθέτει στους πελάτες της ένα application που λειτουργεί σαν ένα κοινωνικό δίκτυο. Σε αυτό υπάρχουν ζωντανοί χάρτες με συνεχείς ενημερώσεις από τους ίδιους τους οδηγούς που χρησιμοποιούν την εφαρμογή, οι οποίοι ενημερώνουν τους χρήστες σχετικά με την κίνηση στους επιμέρους δρόμους, τα έργα που γίνονται ή ακόμη και τα ατυχήματα που έχουν προκληθεί.


     
  • Κάποιες άλλες εταιρείες διενεργούν μελέτες που στοχεύουν στο να βγάλουν τον άνθρωπο από τη θέση του οδηγού. Η πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας είναι μια εξέλιξη που αρκετοί ειδικοί θεωρούν αναπόφευκτη.


     
  • Υπάρχουν και οι φωνές εκείνες που καλούν σε επιστροφή στις προ-δρομικές εποχές και υπερτονίζουν το πόσο σημαντικό είναι να εκμεταλλευτεί μια πόλη (εφόσον βέβαια διαθέτει) τα ενδοαστικά ποτάμια και τις λίμνες της, προκειμένου να απο-συμφορηθούν οι δρόμοι. Κάτι που γίνεται ήδη σε μεγαλουπόλεις όπως το Σίδνεϋ, η Κωνσταντινούπολη και το Βανκούβερ και γενικότερα σε χώρες όπως η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.