Βλέποντας τα Ελληνικά διαμάντια, που ανακάλυψαν οι συνάδελφοι στο Provocateur η αλήθεια είναι πως ζήλεψα. Ξεχωριστοί νέοι Έλληνες οι οποίοι θα μας απασχολήσουν στο μέλλον…

Στον κόσμο του αυτοκινήτου (και της μοτοσυκλέτας) η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη. Βλέπετε στην Ελλάδα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Πρώτη αιτία για αυτό η έλλειψη παιδείας, δεύτερη αιτία η αρχή του σπορ η οποία περιοριζόταν στο να δίνει προσοχή μόνο σε ένα Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις (χάθηκε και αυτό).

Όμως υπάρχουν κάποιοι, που προσπαθούν να ξεφύγουν και να πάνε παραπάνω (μεταφορικά προς την Ευρώπη ή κυριολεκτικά προς την κορυφή μίας καριέρας).

Παρακάτω «συναντάμε»  τον 14χρονο Νότη Παπαπαύλου (που προσπαθεί και διακρίνεται για μία καριέρα στα MotoGP) τον 23χρονο Θάνο Παπά (σχεδιαστής που ξεχώρισε σε διαγωνισμό της Fiat) και τον 12χρονο Σταύρο Γρύλλη (ο νεότερος drifter σύμφωνα με το National Geographic, που έφτιαξε ντοκιμαντέρ για αυτόν). Αξίζει να τους δείτε… 

 

Νότης Παπαπαύλου

Ο Νότης, όπως είναι γνωστός στο χώρο των αγώνων, είναι γεννημένος στις 11 Ιανουαρίου του 2000 και έχει ξεκινήσει την επαφή του με τη μηχανοκίνητο αθλητισμό από το 2006 με ένα mini-cross.

Αργότερα και εφόσον άνθρωποι από το χώρο αναγνώρισαν στο Νότη το φυσικό ταλέντο και τη ταχύτητα, κι ενώ εδώ στην Ελλάδα δεν υπήρχε κάποιο πρωτάθλημα για την ηλικία του, πήγε στο αναγνωρισμένο πρωτάθλημα του NSF HONDA 100 στην Ιταλία.

Να επισημάνουμε ότι η βοήθεια που είχε πέρσι για τα έξοδα της συμμετοχής του (όπως εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου, παρουσία μεταφραστή, ξενοδοχείο, προπονήσεις, αναλώσιμα) ήταν κατά βάση από γονείς και από τους παππούδες του, καθώς και από κάποιες εταιρίες στο τέλος της σεζόν.

Πρόσφατα ο 14χρονος Νότης Παπαπαύλου μας έκανε υπερήφανους κατακτώντας την πρώτη θέση στην πίστα Assen της Ολλανδίας. Ο Έλληνας αναβάτης συμμετέχει φέτος σε μια μεγάλη διοργάνωση Παγκόσμιας εμβέλειας, το Moriwaki 250 Junior Cup, το οποίο διεξάγεται σε έξι διαφορετικές πίστες σε όλη την Ευρώπη και συμμετέχουν 24 αναβάτες από όλον τον κόσμο. Ο Νότης κατετάγη τρίτος στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και στον αγώνα που διεξήχθη υπό βροχή τερμάτισε πρώτος, εννέα δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο στην κατάταξης. Ο νεαρός αναβάτης υποστηρίζεται από τον πατέρα του Γιώργο Παπαπαύλου και τον μηχανικό του Βαγγέλη Ζαφειρούλη.

 

Θάνος Παπάς

 

Ένας 23χρονος Έλληνας βραβεύεται για τον σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου για άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.

Συμμετείχε στο διαγωνισμό της Fiat με θέμα «Σχεδιάστε το Μέλλον της Προσβασιμότητας» και κέρδισε μια ξεχωριστή διάκριση και ένα μοναδικό έπαθλο. Το βραβείο περιελάμβανε εκτός από τίτλο και ένα ταξίδι στο Τορίνο, για να δει από κοντά το Σχεδιαστικό Κέντρο της Fiat, ένα από τα πιο διάσημα σχεδιαστικά κέντρα στον κόσμο.

 

Σταύρος Γρύλλης

Ψάχνοντας πληροφορίες για τον μικρό Drifter από την Κω είδαμε τα video στο you tube. Διαβάζοντας για αυτόν καταλάβαμε πως ξεπερνά το μέσο όρο της ηλικίας του σε επίπεδο ωριμότητας: «Στο μέλλον θα ήθελα να σπουδάσω μηχανικός αυτοκινήτων, ενώ με τα drift θα ήθελα να ασχολούμαι ως χόμπι».

Δίπλα στο δωδεκάχρονο παιδί ο πατέρας του, Μιχάλης Γρύλλης, μηχανικός αυτοκινήτων στο επάγγελμα, που στηρίζει και εκπαιδεύει τον μεγαλύτερο από τους τρεις γιους του.

Πώς ξεκίνησε, όμως, ο Σταύρος την εμπλοκή του με το μηχανοκίνητο αθλητισμό; «Ξεκίνησα από τα καρτ σε ηλικία τεσσάρων ετών, ενώ μετά ο πατέρας μου με έμαθε να κάνω drift. Στην ηλικία των πέντε ετών ξεκίνησα να οδηγώ αυτοκίνητο, και κάνω drift από επτάμισι ετών». Ο Σταύρος Γρύλλης δε συμμετέχει σε αγώνες, αλλά οδηγεί ως καλεσμένος σε επίπεδο επίδειξης, αυστηρά σε πίστες, και ποτέ σε δημόσιους δρόμους.

Καθόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι το «National Geographic» βρέθηκε στην Κω και κινηματογράφησε ένα μοναδικό αφιέρωμα για αυτόν.