Στο Provocateur είμαστε λάτρεις του «True Detective» (το γνωρίζετε) και υποστηρίζουμε πως είναι μία κορυφαία σειρά για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι γιατί έχει ένα δικό του τρόπο κινηματογράφησης που ακολουθεί κάποια παλαιότερα πρότυπα δοσμένα με διαφορετικό τρόπο. Εικόνες, διάλογοι , αλλαγές από τη μία θεματική ενότητα στην άλλη, αλλά και ο τρόπος που παρουσιάζονται θυμίζουν άλλες ταινίες. Όλα αυτά για να δικαιολογήσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά (παραβατική ή όχι).
Στη σειρά του Nic Pizzolatto, οι πρωταγωνιστές Matthew McConaughey και Woody Harrelson βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο και ταξιδεύουν στην Louisiana. Περνούν πολλές ώρες μέσα σε αυτό και ανταλλάσσουν απόψεις ή αποκαλύπτουν τα μυστικά και τις αδυναμίες τους με φόντο την ταπετσαρία του υπηρεσιακού οχήματός τους.
Ενώ τα κυνηγητά συνήθως «κλέβουν την παράσταση» στα φιλμ και στα άρθρα που γράφονται για αυτά η τηλεοπτική σειρά «True Detective» μας θυμίζει κλασικές σκηνές κινηματογράφου, που διαδραματίζονται μέσα σε αυτά. Φιλοσοφικές συζητήσεις, συμπεράσματα, humor, suspense, συμβολισμοί αποφάσεις ζωής ή θανάτου.
Όλα μέσα σε ένα αυτοκίνητο γιατί τα τετράτροχα είναι μέρος της ζωής μας!
Το λιμάνι της αγωνίας (1954)
Η καλύτερη σκηνή που γυρίστηκε σε αυτοκίνητο ανάμεσα στον Marlon Brando (πρώην Boxer) και το αδερφό του (στην ταινία) Rod Steiger. Ο μονόλογος / ξέσπασμα έλεγε: «Δεν με κατάλαβες θα μπορούσα να είμαι κάποιος, θα μπορούσα να είμαι ένας πρωταθλητής αντί για να είμαι ένας αλήτης, ο οποίος στην πραγματικότητα είσαι εσύ».
Pulp Fiction (1994)
Στο φιλμ του Quentin Tarantino υπάρχουν δύο πολύ ωραίοι διάλογοι ανάμεσα στον John Travolta και τον Samuel L. Jackson. Ο περίφημος μονόλογος του Travolta για το «Royale with Cheese» και το debate για τον Θεό το οποίο διακόπτεται από το ατύχημα με τον πυροβολισμό.
Ο κόσμος του Γουέιν (1992)
Πολλοί και πολλές έχουμε ζήσει τη σκηνή μέσα στο αυτοκίνητο που η παρέα τραγουδά μέσα στη νύχτα περιπλανώμενη άσκοπα. Το ρεπερτόριο ποικίλει από Καρά, Πλούταρχο και Τρύπες ως Ozzy Osbourne, Metallica, Nirvanaκαι πολλούς άλλους καλλιτέχνες.
Children of Men (2006)
Πριν ο Alfonso Cuarón πάρει τα Oscar για το «Gravity» και τις ιδιαίτερες τεχνικές του, είχε υπογράψει το «Children of Men». Από αυτό κρατάμε το μεταμορφωμένο σε concept car Fiat Multipla και το μονοπλάνο γύρισμα μέσα σε αυτό.
The Shining (1980)
Η οικογενειακή βόλτα λίγο πριν το ξέσπασμα και οι διάλογοι μέσα στο αυτοκίνητο ήταν το ιδιαίτερο για εμάς από την ταινία του Stanley Kubrick.
Φόβος και παράνοια στο Λας Βέγκας (1998)
Το φιλμ του Terry Gilliam μας δείχνει πως παρανοϊκοί δεν είναι μόνο αυτοί που κάνουν οτοστόπ αλλά και αυτοί που οδηγούν το αυτοκίνητο (Johnny Depp και Benicio Del Toro).
Η ημέρα της Μαρμότας (1993)
Παγιδευμένος να ζει την ίδια ημέρα ξανά και ξανά ο Bill Murray απόφασίζει να κάνει μία βόλτα με τον κάστορα Punxsutawney Phil, τον οποίο αφήνει να οδηγήσει. Μάλλον μήπως γίνει κάτι διαφορετικό.
Se7en (1995)
Η σειρά True Detective έχει πολλά κοινά σημεία με το «Seven». Στην ταινία με τους Kevin Spacey και τον Brad Pitt το δράμα κορυφώνεται ενώ οδηγούν προς το μοιραίο για αυτούς τελικό συμπέρασμα.
Jurassic Park (1993)
Ο Steven Spielberg έχει δημιουργήσει της περισσότερες έντονες σκηνές της ταινίας μέσα στα ειδικά διαμορφωμένα Mercedes M Class.
The Blues Brothers (1980)
Μια comedy γεμάτη από κυνηγητό αυτοκινήτων αλλά και διαλόγους με humor μέσα στο Bluesmobile. Όταν είσαι σε αποστολή από τον Θεό δεν έχεις πολλές επιλογές.
Crash (1996)
Η ταινία του David Cronenberg προσπαθεί να εξηγήσει την ανάγκη για σεξουαλική διέγερση μίας ομάδας ανθρώπων μέσα από τροχαία ατυχήματα. Βίαιες συγκρούσεις οχημάτων αλλά πολύ έντονη ερωτική σκηνή ανάμεσα στην Holly Hunter και την Rosanna Arquette.
Ο σχιζοφρενής δολοφόνος με το πριόνι (1974)
Σημείωση για όσους ταξιδεύουν στο Νότο. Εάν δείτε έναν περίεργο άνδρα να σας κάνει οτοστόπ: Μην σταματήσετε.
Thelma and Louise (1991)
Η απόφαση ζωής και θανάτου αλλά και ολόκληρη η ταινία εκτυλίσσεται γύρω από δύο γυναίκες και ένα Ford Thunderbird.
Twilight Zone: The Movie (1983)
Ένα road trip με τον οδηγό του νοσοκομειακού Dan Aykroyd είναι ο μικρός αλλά κατατοπιστικός πρόλογος της ταινίας «Twilight Zone».
Plus
Ζητείται επειγόντως γαμπρός
Μια ώριμη γυναίκα, με κόρη της παντρειάς, αποφασίζει να ξαναφτιάξει τη ζωή της, όμως όλοι οι άντρες με τους οποίους μπλέκει θέλουν κάτι άλλο και όχι αυτό που θέλει αυτή. Η ταινία προβλήθηκε στις αίθουσες Αθηνών – Πειραιώς – προαστίων το 1971 και έκοψε 327.366 εισιτήρια. Ήρθε στην 6η θέση ανάμεσα σε 90 ταινίες.
Το σενάριο και η σκηνοθεσία ανήκουν στον Αλέκο Σακελλάριο, ο οποίος σε αυτή την ταινία κάνει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στην ιστορία του ελληνικού σινεμά, δηλαδή διασκευάζει το θεατρικό του έργο “Δελησταύρου Και Υιός” που είχε πρωτοπαίξει στο θέατρο και στο σινεμά ο Βασίλης Λογοθετίδης και το οποίο είχε διασκευάσει το 1965 με τον τίτλο “Υιέ, Υιέ Μου” και το έκανε ταινία με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα σε έργο που τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον είχε γυναίκα και όχι άντρας όπως ήταν στον πρώτο τύπο. Το ίδιο είχε κάνει στην Αμερική ο Νιλ Σάιμον με το έργο του “Το Παράξενο Ζευγάρι”.
Η σκηνή με τον Αντρέα Μπάρκουλη να ανεβαίνει τη Ριτσώνα με μία BMW 2002 και η ατάκα της Ρένας Βλαχοπούλου : «Άγγελε αφού δεν τρέχει άλλος για να τον ξεπεράσουμε γιατί τρέχουμε;» είναι μία απορία που βασανίζει πολλές γυναίκες αγωνιζομένων ή κολλημένων με το αυτοκίνητο…