Μετά από τη μακρά χειμερινή περίοδο, προβλέψεων, αλλαγών και αναλύσεων έρχεται η στιγμή (την Κυριακή 23/3) που όλοι περιμένουμε η εκκίνηση του πρώτου Grand Prix για το 2014 στην πίστα της Losail στο Qatar.
Η πρώτη από τις 18 διοργανώσεις του 2014 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των MotoGP παίρνει εκκίνηση το βράδυ της Κυριακής 23 Μαρτίου στο Qatar και στην πίστα της Lasail είναι ξεκάθαρο ότι όλοι οι αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας θα έχουν ένα και μοναδικό στόχο φέτος: Να νικήσουν τον Marc Marquez! Ο τρομερός, 21χρονος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, αναβάτης της Honda είναι το μεγάλο φαβορί για την ανώτερη διάκριση και για τη φετινή χρονιά.
Μπορεί ένας τραυματισμός στην περόνη του δεξιού του ποδιού, ανάγκασε τον Marquez να χάσει το μεγαλύτερο μέρος των χειμερινών δοκιμών, αλλά λίγοι είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ο νεαρός δεν θα πρωταγωνιστήσει από τον πρώτο αγώνα ακόμη και αν δηλώνει πως δεν είναι 100% έτοιμος. Τα στοιχεία που τον φέρνουν στα φαβορί είναι φυσικά το ταλέντο του αλλά και η μοτοσυκλέτα που οδηγεί. Η Honda RC213V του 2014 δεν έχει αλλάξει και πολύ σε σχέση με την πανίσχυρη περσινή.
Στις δοκιμές στη Μαλαισία, στις αρχές Φεβρουαρίου, ο Marquez είχε τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και τον καλύτερο ρυθμό από όλους, ενώ η μοτοσυκλέτα δεν σταμάτησε να εξελίσσεται ακόμα και μετά τον τραυματισμό του Ισπανού οδηγού. Έτσι μοναδικό ερωτηματικό αποτελεί η φυσική του κατάσταση.
Το λάθος ή την αδυναμία αν θέλετε του νεαρού, είναι έτοιμοι να εκμεταλλευτούν οι δυο -ομολογουμένως- κυριότεροι αντίπαλοί του: οι Jorge Lorenzo (Yamaha) και ο συναθλητής του στη Honda Danni Pedrosa.
Ο πρωταθλητής του 2012 και αναβάτης της Yamaha, έφυγε από την Sepang φανερά εκνευρισμένος για δύο λόγους: Η απόδοση των νέων ελαστικών της Bridgestone, αλλά και η τραχιά αίσθηση της M1 στην απόδοση της δύναμης λόγω των αλλαγών στο set up για πληρεί τους κανονισμούς των 20 λίτρων καυσίμου.
Η απόδοσή και η διάθεσή του άλλαξε στις δοκιμές στην Αυστραλία και ας μην ξεχνάμε πως ο Jorge Lorenzo έχει αποδείξει ότι έχει το ταλέντο και την ικανότητα να αντιπαρέρχεται των τεχνολογικών μειονεκτημάτων.
Η κατάσταση είναι κάπως διαφορετική για τον Dani Pedrosa, ο οποίος είναι ένας πάρα πολύ γρήγορος οδηγός. Φέτος τα πράγματα θα είναι πολύ πιο δύσκολα, έχοντας να ανταγωνιστεί τον πιο έμπειρο (πια) στην κατηγορία Marquez, ωστόσο έχει την εμπειρία να πετύχει το αποτέλεσμα που θέλει και κυνηγά εδώ και τόσα χρόνια.
Τι γίνεται με τον Valentino Rossi; Πέρυσι (με εξαίρεση τον αγώνα του Assen) προσπαθούσε να προσαρμοστεί. Φέτος δηλώνει αναγεννημένος και έτοιμος διαλύσει την ισπανική κυριαρχία!
Ο Ιταλός σούπερ-σταρ, δούλεψε πολύ κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχοντας «φέρει» τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του. Το set up για τα 20 λίτρα, αλλά και τα νέα ελαστικά της Bridgestone δεν τον προβλημάτισαν.
Ίσως ο νέος αρχιμηχανικός, Silvano Galbusera, να έφερε στην ομάδα αυτό που έλειπε. Ο Valentino Rossi, δηλώνει ότι πλέον νοιώθει πολύ πιο αισιόδοξος και βλέπει τον εαυτό του στο MotoGP και τις δύο επόμενες χρονιές. Λέτε να δούμε τον 35χρονο να ζει μία δεύτερη… εφηβεία;
Στην Ducati είναι (ξανά) αισιόδοξοι. Αυτό φάνηκε από την επίσημη παρουσία της ομάδας που (για πρώτη φορά) έγινε στην Γερμανία, για να φανεί ξεκάθαρα η στήριξη της Audi στο αγωνιστικό τμήμα της. Οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί. Ο νέος επικεφαλής του τμήματος Gigi Dall’Igna φάνηκε πως έκανε πολύ καλή δουλειά στον κινητήρα της Desmosedici GP14 ( από τους χρόνους στις δοκιμές). Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να βρουν ή να δημιουργήσουν μια ευκαιρία για νίκη ο A. Dovizioso και o C. Crutchlow.
Νέα κατηγορία OPEN
Η νέα κατηγορία OPEN, που αντικαθιστά τις CRT αναμένετε θα δώσει νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα. Ο Aleix Espargaro (Forward Yamaha) αναμένεται να είναι ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας. Από την άλλη πλευρά στη Honda έχουν μόνο την πείρα του Nicky Hayden (Aspar Honda). Οι άλλοι αναβάτες που χρησιμοποιούν τις μοτοσυκλέτες της θα χρειαστούν οπωσδήποτε βοήθεια από το HRC για να βρεθεί λύση με τη χαμηλή ιπποδύναμη.
Η τρίτη ομάδα που διεκδικεί τη νίκη είναι η Ducati. Το εργοστάσιο του Borgo Panigale έχει το πλεονέκτημα της κατηγορίας OPEN αφού έχει το πιο εξελιγμένο και πιο κοντά στα εργοστασιακά software του 2014. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τρεις αναβάτες της θα πάρουν μέρος στο φετινό Πρωτάθλημα ως OPEN συμμετοχές, έχει ενοχλήσει τις υπόλοιπες ομάδες, πριν ξεκινήσουν οι αγώνες.