Οι κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1 στη Μελβούρνη ξεκίνησαν… ψιθυρίζοντας τη νέα Turbo εποχή. H Ferrari του Fernando Alonso ήταν το πρώτο μονοθέσιο, που βγήκε στην πίστα, «μουρμουρίζοντας» στο pit lane χωρίς να διαταράξει την… κοινή ησυχία. Σιωπηλή διαμαρτυρία;
Ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες δοκιμές, αγώνας σε απόλυτη ησυχία. Οι ήχοι των πολυκύλινδρων κινητήρων, των ελεύθερων εξατμίσεων και του ήχου των κινητήρων (που ακούγαμε ως και στον ύπνο μας) χάθηκε. Τώρα πια ελεύθερες εξατμίσεις, με μπάσο στακάτο ήχο ή πολυκύλινδρο στρίγκλισμα θα ακούμε μόνο από τα cd που πωλούν οι πλανόδιοι έμποροι έξω από τις πίστες στα καταστήματα με τα αναμνηστικά.
Μετά τον F. Alonso και τη Ferrari ο Lewis Hamilton, βγήκε με την Mercedes AMG GP στην έξοδο των pits. Έμεινε δεξιά, επέλεξε την πρώτη ταχύτητα ανέβασε τις στροφές του κινητήρα και με ένα ουρλιαχτό (από το σπινάρισμα των τροχών) βγήκε στην πίστα. Ναι. Ο ήχος από τα ελαστικά ήταν δυνατότερος από την εξάτμιση.
Είναι λοιπόν πιο πιθανό η εξάτμιση από το αυτοκίνητό μου να κάνει περισσότερο θόρυβο από ένα μονοθέσιο;
Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών το μέσο επίπεδο θορύβου δίπλα από την πίστα μετρήθηκε στα 80db, μια άνετη τιμή έντασης την οποία θα μπορούσατε να αντέξετε όλη την ημέρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις των ομάδων η τιμή των 80db ξεπεράστηκε και πήγε στα 100db όταν η Toro Rosso επιβράδυνε διατηρώντας τις μέγιστες στροφές του κινητήρα.
Αυτό προς το παρόν μοιάζει να είναι ένα βασικό πρόβλημα με τους νέους V6 υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Η παρακολούθηση ενός Grand Prix της Formula 1 ήταν πάντα μια πλήρη εμπειρία του σώματος: Η στιγμιαία λάμψη του χρωματιστού μονοθέσιου, οι δονήσεις στο έδαφος, η πίεση στο στήθος λίγο πριν από την έκρηξη του ήχου, που επίθετε στα αυτιά μας.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ειδικών ο ήχος έχει φύγει και αφήνει ένα κενό στις αισθήσεις μας. Μάλλον στην προσπάθειά του να γίνει καλύτερο το κορυφαίο sport του μηχανοκίνητου αθλητισμού αυτοπυροβολήθηκε στο πόδι (με σιγαστήρα).