Ήταν Απρίλιος του 1976 όταν μια νέα εταιρία έκανε την εμφάνισή της και είχε ως σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα της τεχνολογίας. Και τα κατάφερε με τον καλύτερο τρόπο μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς τα προϊόντα της έγιναν η απόλυτη μόδα. Για αυτό και η Apple θεωρείται ίσως η απόλυτη tech αυτοκρατορία του πλανήτη.
Φυσικά πολλοί να είναι αυτοί που κατηγορούν την εταιρία του Steve Jobs ότι δεν πρόσφερε τίποτα περισσότερο στον κόσμο της τεχνολογίας, πέρα από ωραίο design, αλλά οι πωλήσεις δικαίωσαν το μυαλό της Apple. Και μπορεί όλοι σήμερα να γνωρίζουν τα Mac, τα iPad, τα iPhones, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που δεν ιδιαίτερα γνωστά πίσω από το… δαγκωμένο μήλο.
Δες 5+1 πράγματα που μάλλον δεν ήξερες για την Apple.
1. Το… τρίτο μήλο
Όλοι γνωρίζουμε ότι την Apple την έφτιαξε ο Jobs με τον Steve Wozniak. Ωστόσο η ιδρυτική ομάδα είχε και ένα τρίτο μέλος: τον Ronald Wayne. Μάλιστα ήταν αυτός που σχεδίασε το πρώτο logo της εταιρίας. Ωστόσο επειδή είχε ορισμένα χρέη, αποφάσισε να πουλήσει τις μετοχές του για 800 δολάρια. Μετοχές που σήμερα αξίζουν 35 δισ.!
2. Ο… διαβολικός υπολογιστής
Ο Apple I, που κατασκευάστηκε το 1976, κόστιζε 666,66 δολάρια. Όχι, ο Jobs και ο Wozniak δεν πήραν αυτή την απόφαση επίτηδες, αλλά αυτό το νούμερο ήταν πιο εύκολο να τυπωθεί γρήγορα.
3. Το apple κάτω από τη… μηλιά θα πέσει
Τα Apple Macintosh πήραν αυτό το όνομα επειδή η αγαπημένη ποικιλία μήλων του συνεργάτη του Jobs και ειδικού στους υπολογιστές Jef Raskin ήταν τα… macintosh. Ο Jobs προσπάθησε να αλλάξει την ονομασία στην πορεία σε «Apple Bicycle», αλλά τελικά έμεινε το Macintosh.
4. Για πάντα υπάλληλος της Apple
Ο Wozniak, αν και δεν συμμετέχει στις αποφάσεις της Apple και ουσιαστικά δεν δουλεύει για την εταιρία, συνεχίζει στα χαρτιά να είναι υπάλληλος της, λαμβάνοντας κάθε χρόνο 120.000 δολάρια.
5. Όλα λευκά
Μπορεί οι περισσότεροι να πιστεύουν ότι το λευκό χρώμα στα προϊόντα της Apple ήταν ιδέα του Jobs, αλλά άλλος ήταν αυτός που τον έπεισε. Ο σχεδιαστής της εταιρίας Jony Ive, είχε κόλλημα με αυτό το λευκό από τότε που ήταν φοιτητής.
+1. Πάνω από όλα το design
Ναι, είναι γνωστό ότι η Apple δίνει προτεραιότητα στο design. Αλλά αυτό δεν ισχύει μόνο για τα προϊόντα της. Στα αρχηγεία της στην Καλοφόρνια, υπάρχει ένας τεράστιος χώρος όπου δεκάδες άνθρωποι ασχολούνται με τον σχεδιασμό των κουτιών στα οποία θα πωλούνται τα προϊόντα της εταιρίας. Ο στόχος είναι τα κουτιά να είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να δημιουργούν ενθουσιασμό στους αγοραστές ακόμα και κατά την διάρκεια που θα τα ανοίγουν. Πρέπει να κολλήσουν από την αρχή.